مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پایان فصل گرم سال، تعرفه برق بسیاری از شهرستان‌های این استان از ابتدای مهرماه تا پایان سال به صورت عادی محاسبه خواهد شد.

محمد رئیسی اظهار کرد: الگوی مصرف برق ماهیانه تابستان در مناطق غیر گرمسیر ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است که با شروع فصل پاییز این عدد به ۲۰۰ کیلووات در ماه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون تعرفه برق مشترکانی که مصرف برق آن‌ها بیش از الگو باشد در صورتی که مصرف خود را کنترل نکنند مشمول تعرفه‌های بالاتر که پلکانی، افزایشی و نزدیک هزینه‌های تامین برق است، خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قانون ضرایبی از نرخ تامین برق را برای پله‌های مختلف مصرف در نظر گرفته است به این صورت که برای مشترکان پرمصرف تا میزان الگوی مصرف نیم برابر هزینه تامین تا ۱.۵ برابر الگو، ۱.۵ برابر هزینه تامین تا ۲.۵ برابر الگوی مصرف و بیشتر از ۲.۵ برابر الگوی مصرف پنج برابر هزینه تامین برق در تعرفه برق مشترکان پرمصرف لحاظ می‌شود و دریافت آن الزام قانونی است.

وی بیان کرد: ساختار تعرفه‌گذاری به گونه‌ای طراحی شده است که بیشترین یارانه مشمول مشترکانی می‌شود که در محدوده الگوی مصرف قرار گرفته‌اند و قبض‌های برق ارزان‌تری دریافت می‌کنند.

رئیسی گفت: براساس همین قانون، مشترکان خانگی به دو دسته مشترکانی که در محدوده الگوی مصرف و کمتر از آن برق مصرف می‌کنند و مشترکان پرمصرف که بالاتر از الگو برق مصرف می‌کنند، تقسیم می‌شوند.

وی در بخش تعرفه برق در کل کشور، افزود: تعرفه برق به صورت عادی و گرمسیری یک تا چهار تقسیم بندی می‌شود که با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی، نوع تعرفه هر منطقه مشخص می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان از تعرفه یک تا چهار در بیشتر ماه‌های گرم سال بهره‌مند هستند، اظهار کرد: تعرفه یک گرمسیری که بیشتر مناطق استان شامل آن می‌شود، ارزان‌ترین نوع تعرفه برق کشور است.

وی با بیان اینکه مشترکانی که در سقف الگوی مصرف انرژی، برق مصرف کنند، شامل هیچگونه افزایش صورت‌حسابی نخواهند شد، گفت: مشترکان برق با مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان می‌توانند از میزان الگوی مصرف برق منطقه خود اطلاع پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار