افزایش ۷۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند در چهارمحال و بختیاری

قیمت خرید تضمینی چغندر قند با حدود ۷۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته هفده هزار ریال مصوب شده است.

آقای سعیدی مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با احتساب کمک کرایه ۴۰۰۰ ریالی و محاسبه ارزش مشوق‌های تحویلی (دو کیلوگرم شکر یا قند و ۲۰ کیلو گرم تفاله خشک به ازای هر تن چغندر تحویلی) به ارزش تقریبی ۱۵۰۰ ریال در هر کیلو گرم، قیمت خرید تضمینی چغندر قند بر مبنای عیار ۱۶ حدود ۲۲۵۰۰ ریال در هر کیلو گرم می‌باشد.

با توجه به بالاتر بودن عیار چغندر قند استان چهارمحال و بختیاری، نسبت به عیار پایه خرید چغندر قند، در استان قیمت هر کیلو گرم چغندر قند حدود ۲۶۰۰۰ – ۲۵۰۰۰ ریال برآورد می‌شود.

شب‌های خنک و شرایط مساعد آب و هوای استان چهارمحال و بختیاری، باعث بالا رفتن عیار چغندر قند دراین استان نسبت به استان‌های همجوار می‌شود.

هزار و ۱۵۶ هکتار از مزارع استان چهارمحال و بختیاری به کشت چغندر اختصاص یافته که حدود ۹۰ درصد این اراضی مجهز به سیستم آبیاری بارانی است.

در استان چهار محال و بختیاری چغندر قند به صورت بهاره کشت می‌شود که کشت آن از نیمه فروردین ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


برای کشت یک هکتار چغندر قند ۳-۲ یونیت بذر نیاز است؛ پیش بینی می‌شود حدود ۶۴ هزارتن چغندر قند از مزارع استان برداشت شود که تمامی محصول برداشت شده به صورت تضمینی توسط کارخانه قند استان خریداری می‌شود.

در استان چهارمحال و بختیاری، امسال بیشترین سطح کشت چغندر قند در شهرستان‌های کیار، شهرکرد و بروجن می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.