معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه ۴۱ هزار تن نهاده، کود و سم بین کشاورزان این استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بزرگر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سالانه ۴۱ هزار تن نهاده، کود و سم بین کشاورزان استان توزیع می‌شود که تاکنون ۳۱ هزار تن از این میزان تامین و به استان حمل شده است.

او افزود: امسال تامین نهاده در استان ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هم اکنون در استان در حوزه تامین و تدارک نهاده، کود و سم مشکلی وجود ندارد که با فعال شدن کارخانه پتروشیمی لردگان، تامین کود شیمیایی و نهاده در سال آینده مطلوبتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: در حوزه نهاده (کود و سم شیمیایی) در ساختار‌ها و نحوه تامین مالی مشکل وجود دارد که تشکل‌ها باید منابع لازم را برای تهیه این نهاده تامین کنند.

او با اشاره به صدور کشاورز کارت اشاره کرد و گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال منابع بانکی برای تامین نهاده، کود، سم تخصیص داده شده که کشاورزانی که گندم و جو آبی و کلزا کشت می‌کنند با دریافت این کارت تسهیلات ۱۲ درصدی دریافت می‌کنند.

برزگر افزود: به کشاورزان به ازای هر هکتار ۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۵۶ کارگزاری بخش خصوصی توزیع کود در استان فعال است اضافه کرد: شرکت خدمات حمایتی و کشاورزی استان ۳۵ هزار تن نهاده، اتحادیه تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی تولیدات کنندگان نیز بیش از پنج هزار تن نهاده را تامین می‌کنند.

برزگر افزود: ۱۴۰ فروشگاه نهاده بخش خصوصی نیز با مجوز نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان فعال است و سالانه ۲ هزار تن انواع نهاده و کودریز مغذی را تهیه و توزیع می‌کنند.

او گفت: قیمت‌گذاری محصولات تولیدی بخش کشاورزی به صورت ملی است و قیمت‌گذاری تضمینی در استان به جز چغندر قند و گندم وجود ندارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار