حدود یک تُن انواع مواد مخدر، در مراسمی با حضور اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امحا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: این مراسم نوعی اعلام انزجار از مواد مخدر و آسیب‌های آن محسوب می‌شود. در این مراسم یک تن انواع مواد مخدر غیردارویی شامل هرویین، گُل، شیره تریاک، شیشه، گراس و ... که جزو کشفیات سال گذشته است، امحا شد.

کیوان گل آوری گفت: حدود چهار و نیم تن انواع مواد مخدر در استان طی پارسال کشف شد که بخشی از این کشفیات که جزو مواد مخدر دارویی محسوب می‌شود، طبق قوانین به دستگاه‌های مربوطه جهت استفاده دارویی واگذار شده است.علاوه بر این پنج هزار خرده فروش هم طی این مدت دستگیر شده اند.

به گفته گل آوری، متاسفانه آنطور که باید پس از دستگیری با این افراد برخورد لازم صورت نمی‌گیرد و همین می‌شود که شاهد بازگشت این افراد به چرخه قاچاق و توزیع مواد مخدر هستیم. خوشبختانه اصلاح قانون در دستورکار قرار دارد و امیدواریم با اصلاحات صورت گرفته شاهد برخورد جدی تری با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر باشیم.

گل آوری گفت: در حال حاضر ۱۱۰۰ معتاد متجاهر در کمپ‌ها و مراکز ما تحت نگهداری هستند. در همین مرکز ماده ۱۶ هم اکنون ۴۸۰ معتاد نگهداری می‌شوند که شش ماه تحت درمان قرار گرفته و سپس از مرکز خارج می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.