رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه شیوع اعتیاد در استان بالا و زمان دسترسی به مواد کاهش یافته است گفت : مصرف مواد مخدر به ۱۲ سال رسید.

سمین فلاحی گفت : کمیسیون بهداشت جهانی چهار تهدیدکننده اساسی مشخص کرده که شامل انباشت و نگهداری سلاح‌های اتمی، آلودگی محیط زیست، فقر و شکاف طبقاتی و چهارمین مورد تهدید مواد مخدر است که گریبان کشور ما را گرفته است.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه یکی از دلایل عمده ترویج معضل اعتیاد ایجاد نگرش مثبت نسبت به آن از سوی سوداگران است امروز اعتیاد به یک معضل اجتماعی در جوامع بشری تبدیل شده است به طوری که بسیاری از جرائم از جمله قتل، سرقت و اختلافات خانوادگی نشأت گرفته از اعتیاد است.

بیش از ۶۵ درصد همسرآزاری‌ها، ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۳۰ درصد کودک‌آزاری‌ها و ۲۵ درصد قتل‌ها نشأت گرفته از مواد مخدر است پارسال سالی بسیار موفق در زمینه کشفیات مواد مخدر بود به طوری که بیش از ۱۲۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده و بیش از چهار تن و ۶۶ کیلوگرم آن مربوط به استان کرمانشاه است.

 در پارسال ۴۰۰۰ نفر خرده‌فروش در استان دستگیر شد نیروی انتظامی مماشاتی با خرده فروش‌ها ندارد و سختگیرانه‌ترین برخورد‌ها با آن‌ها انجام می‌شود، اما امروزه متأسفانه با خلأ قانونی و بازدارنده نبودن مجازات‌ها مواجه هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.