۱۸۰ویژه برنامه گرامیداشت هفته ازدواج در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۰ ویژه برنامه مختلف گرامیداشت هفته ازدواج در ۲۶ شهرستان استان از سوی این اداره‌کل برگزار می‌شود.

ادهم کرد زابلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ازدواج  گفت: ویژه برنامه های گرامیداشت هفته ازدواج در سیستان و بلوچستان به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا ۲ سال وقفه افتاد.

او گفت: راه اندازی‌ خانه‌های جوان از سال ۹۷ در سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا کنون ۱۹ خانه جوان در این استان در حال ساخت بوده و تعدادی از این خانه های جوان افتتاح شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: تا سال ۹۳ تنها سه سمن در حوزه جوانان در استان فعال بود که هم‌اینک شاهد فعالیت ۲۶۰ سمن در این حوزه هستیم.

او گفت: با برون سپاری و تفویض امور به سمن‌ها بستری برای فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی ایجاد می‌شود که در توانمند سازی حوزه جوانان نقش مؤثری دارد.

کرد زابلی  گفت: میانگین سن ازدواج در بین مردان سیستان و بلوچستان ۲۵ است.

او گفت: ۲۷ هزار و ۴۸۱ واقعه ازدواج و حدود ۲ هزار و ۹۸۹ واقعه طلاق در سال ۱۳۹۹ در سیستان و بلوچستان به قوع پیوسته است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۲۸ هزار و ۸۲۹ واقعه ازدواج و بیش‌از سه هزار و ۱۰۲ واقعه طلاق در این استان به ثبت رسیده است.

او گفت:۵۸۳ کارگاه آموزشی ازدواج در ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان با اعتبار ۴۶ میلیون تومان توسط اداره ورزش و جوانان این استان به طور رایگان برگزار شده است.

کرد زابلی  گفت:۲۴۳ سری جهیزیه از طریق مجمع خیران سلامت پارسال در بین جوانان نیازمند سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

او گفت: هشت مرکز مشاوره ازدواج توسط اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در شهرهای مختلف این استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۳۴ مورد کلیپ، محتوایی در خصوص ازدواج توسط این اداره‌کل تهیه و منتشر شده است.

او گفت: امسال بیش‌از ۲۷ هزار نفر برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج در بانک‌های عامل نام‌نویسی کرده‌اند.

کرد گفت: برگزاری کارگاه مشاوره ازدواج در ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان،برگزاری جشن وصال، ترویج فرهنگ ازدواج آسان از طریق رسانه و فضای مجازی،برگزاری ستاد ساماندهی ازدواج و برگزاری ۷۰ کارگاه آموزشی از مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته ازدواج در این استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار