مرکز تخصصی مشاوره خانواده و ازدواج در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افتتاح می‌شود

مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرکز تخصصی مشاوره خانواده و ازدواج به زودی در این دانشگاه افتتاح می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی مهران  اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین موارد جهت تشکیل یک زندگی موفق، واقع بینی از اهداف شکل گیری زندگی مشترک، یادگیری مهارت‌ها، رفع چالش‌ها، ایجاد مثبت اندیشی واقع بینانه و مسائلی مانند آن است مشاوره قبل از ازدواج بویژه در محیط‌های دانشجویی می‌تواند اقدامی موثر در تقویت بنیان خانواده و ایجاد خانواده های شاد و موفق باشد.

وی ادامه داد: در این راستا مرکز تخصصی مشاوره خانواده و ازدواج دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بهار امسال در ساختمان جنب مسجد فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بهره برداری خواهد رسید.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: این مرکز دارای سه اتاق مشاوره، یک اتاق جهت برگزای کارگاه های آموزشی و یک سالن جلسات خواهد بود و سه نفر از روانشناسان و مشاوران خبره امر ازدواج در آن مشغول به خدمت خواهند شد.

وی تصریح کرد: مشاوره به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های زاهدان در مرحله اول و در مرحله بعدی عموم مردم انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آبان‌ماه سال گذشته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جلسه هم اندیشی با مسوول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفته بود با توجه به کمبود فضای فیزیکی استاندارد جهت آموزش زوج‌ها در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه و همچنین کمبود مربی آموزش دیده، نیازمند مشارکت بین بخشی بیشتر جهت استاندارد سازی فضای فیزیکی مراکز مشاوره در شهرستان ها و راه اندازی مرکز شماره ۲ در شهر زاهدان هستیم.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیز در این جلسه گفت: پیگیری مشکلات زوج‌ها در سال‌های ابتدایی ازدواج و مشاوره های روانشناسی می‌تواند در تحکیم بنیان خانواده موثر باشد.

وی اظهار داشت: باتوجه به ابلاغ ماده ۳۸ قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت برگزاری این کلاسها در راستای تعالی خانواده و افزایش آگاهی زوجین بسیار موثر است.

لازم به ذکر است: کلاس آموزشی هنگام ازدواج ها شامل مشاوره روانشناسی، سلامت باروری و فرزندآوری، حقوق، اخلاق و احکام است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار