تولیدکنندگان دانش بنیان کود‌های شیمیایی محصولات خود را در شهرکرد به نمایش گذاشتند.

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران گفت: این همایش و نمایشگاه آموزشی با هدف حمایت از شرکت‌های تولید کننده کود و نمایش آخرین دستاورد‌ها و فناوری‌های نوین حوزه کود و ایجاد بستر مناسب جهت انتقال یافته‌های تحقیقاتی بین محققین و مروجان و بهره برداران بخش کشاورزی برگزار گردید.

در این نمایشگاه یکروزه، ۱۰ تولیدکننده کود شیمیایی از شهر‌های مختلف، ظرفیت کشور در تولید و خودکفایی کود‌های کشاورزی را ارائه کردند و نحوه حمایت از تولید کنندگان دانش‌بنیان داخلی تبیین شد.

محمدمهدی سعیدی در حاشیه همایش یک روزه آموزشی ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که در شهرکرد برگزار شد، گفت: آشنایی کارگزاران و کشاورزان چهارمحال و بختیاری با تولیدکنندگان کود‌های برتر کشاورزی کشور و همچنین انجام خرید مطمئن از فروشگاه‌های معتبر از اهداف برگزاری این همایش است.


بیشتر بخوانید


تا کنون ۱۸ مورد از این همایش و نمایشگاه یکروزه در استان‌های مختلف برگزار شده و تا آخر امسال قرار است که بیش از ۵۰ همایش در نقاط مختلف کشور برگزار شود.

سعیدی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برای تولید کود استاندارد و باکیفیت از سوی شرکت‌های مطمئن داخلی برنامه‌ریزی کرده و با فعال کردن سه هزار و ۵۰۰ کارگزار، شبکه فعالی برای توزیع کود در سطح کشور ایجاد کرده است.

هدف وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه کود‌های مورد نیاز کشاورزان با استاندارد و کیفیت مناسب و عرضه آن به زارعان و بهره‌برداران است و بر این اساس، بیش از ۹۰ شرکت تولیدکننده داخلی مورد تایید موسسه آب و خاک کشور فعال شده است.

بر اساس قرارداد امضا شده با این شرکت‌ها، کود‌های تولید شده استاندارد خریداری شده و کارگزاران سراسر کشور آن‌ها را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

در این همایش‌ها نیز مصرف‌کنندگان عمده و کشاورزان بزرگ نیاز‌های خود را به صورت مستقیم از تولید کنندگان تهیه و خریداری می‌کنند.

عکاس: عرفانه نعمتیان سامانی

 
خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مرکز چهارمحال و بختیاری از این نمایشگاه گزارش می‌دهد.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار