پس از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، بازرسی از بازار همچنان ادامه دارد و در تأمین و توزیع کالا‌ها نیز مشکلی دیده نمی‌شود.

با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، برخی از کالا‌ها با افزایش قیمت رو به رو شدند.

با گذشت چند ماه از اجرای این طرح سری به بازار بیرجند زدیم تا وضعیت قیمت و موجودی کالا‌ها را بررسی کنیم.

با آن که افزایش قیمتی در کالا‌ها دیده نمی‌شود، اما مرغ به قیمت مصوب نزدیک می‌شود؛ انجام بازرسی های مستمر از سوی نهادهای مربوطه، تخلفات در حوزه قیمت ها را کاهش می دهد.

مشکلی در تأمین کالاها نداریم

یکی از کاسبان بیرجندی گفت: موجودی کالا‌های مختلف در بازار خوب است و مشکلی در تأمین و عرضه محصولات مختلف وجود ندارد.

او گفت: کالا‌های تنظیم بازار نیز در بازار توزیع می‌شود و مردم از این کالا‌ها استفاده می‌کنند و بازار نیز از سوی بازرسان به طور مداوم رصد می شود.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان بیرجندی گفت:به دلیل افزایش قیمت در برخی از کالاها، روغن در برخی از مغازه‌ها موجود نیست و مجبوریم از فروشگاه‌های بزرگ خرید کنیم.

او گفت: دلیل کاسبان برای موجود نکردن روغن، قیمت بالای آن است و فروشندگان می‌گویند برایمان صرفه ندارد که روغن بیاوریم، اما کالا‌های تنظیم بازار در بازار وجود دارد.

از توزیع اینترنتی کالاهای تنظیم بازار تا تداوم نظارت بر بازار

تعاون روستایی خراسان جنوبی از بستر اینترنت بهره گرفته و در سامانه پست سام اقدام به فروش کالا‌های تنظیم بازار کرده است.

هاشمی معاون امور بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون در پایگاه اینترنتی پست سام ۵کیلوگرم شکر به قیمت ۷۷ هزار تومان یعنی کیلویی ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

او گفت: همچنین در این پایگاه اینترنتی روغن خوراکی مایع یک بطری ۵ لیتری به قیمت ۳۲۶ هزار تومان، روغن خوراکی نیمه جامد ۵ کیلویی به قیمت ۳۹۱ هزار تومان و روغن خوراکی نیمه جامد ۲ کیلو و ۲۵۰ گرمی به قیمت ۱۸۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هاشمی گفت: قند شکسته ۴ کیلویی به قیمت ۱۲۰ هزار تومان و برنج پاکستانی به قیمت ۲۴۶ هزار تومان در پایگاه اینترنتی پست سام بارگذاری شده است و ماکارونی نیز امروز با قیمت دو هزار تومان ارزان‌تر از درب مغازه‌ها در پایگاه اینترنتی بارگذاری می‌شود و همشهریان در شهرستان بیرجند می‌توانند کالای مورد نیاز خود را خرید کنند.

در بحث تخلفات نیز باید به این موضوع اشاره کرد که در ۵ ماه گذشته بیش از ۹ هزار بازرسی در بیرجند از بازار انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.