مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: مهمترین برنامه برای گرامیداشت هفته ازدواج، برگزاری جشن وصال در شهرستان‌های مختلف استان است.

حیدر صفرپور به برگزاری جشن وصال در شیراز اشاره و گفت: هفته ازدواج، در شهرستان‌های مختلف برنامه‌ای تحت عنوان "جشن وصال" برگزار و طی آن از خادمان، خیران، فعالان و همسران جوان، تجلیل به عمل می‌آید.

او گفت: طی این هفته، در قالب جشن وصال، در استان فارس از ۴۰ زوج قدردانی و ۵۰ فقره جهزیه، به زوج‌ها اهداء خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج، ارائه مشاوره‌های رایگان در مراکز تخصصی، برگزاری پویش‌های ازدواج آسان و اقداماتی در فضای مجازی با هدف ترویج ازدواج، بخشی از برنامه‌های این هفته است.

صفرپور به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه جوانان و خانواده با حضور متخصصان و صاحب‌نظران اشاره و گفت: شعار امسال این هفته "ازدواج آسان و آسمانی" است؛ لذا برنامه‌هایی متناسب با این شعار، تدوین شده و اجرایی می‌شود.

او گفت: حذف تشریفات و افزایش تسهیلات ازدواج عامل رشد آمار ازدواج، است، به طوریکه براساس بررسی‌ها، حذف تشریفات از مراسم ازدواج در ایام شیوع کرونا و همچنین افزایش میزان تسهیلات ازدواج از مؤلفه‌های افزایش آمار ازدواج در دو سال گذشته بوده است.

صفرپور به توجه جدی دولت به مقوله ترویج ازدواج آسان اشاره و گفت: طی بررسی ها و آمار اعلامی از سوی وزارت ورزش و جوانان، اتفاق خوبی در دو سال اخیر رخ‌داده و آمار ازدواج بعد از یک دهه که رو به افول بوده، افزایش پیداکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.