با سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری، ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به منابع طبیعی این استان اختصاص یافت.

آقای احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این اداره کل اختصاص داده شد.

این اعتبارات در قالب سه سر فصل از جمله اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری، صیانت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و مبازره با خشکیدگی جنگل‌های زاگرس، تامین و تجهیز ساختمان‌های حفاظتی پیش‌بینی و تصویب شده است.

مبارزه با آفت جوانه‌خوار و برگ خوار بلوط از اولویت‌های این اداره کل است که پس از ابلاغ اعتبارات عملیاتی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


۳۰ هزار هکتار از مجموع ۳۱۱ هزار هکتار وسعت جنگل‌های استان درگیر آفت جوانه خوار بلوط است و ۷۰۰ هکتار از این میزان در مرحله طغیان و بحرانی قرار گرفته که مقابله با این آفت نیازمند تخصیص اعتبار و عزم ملی، خرد جمعی بین مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی، منابع طبیعی و محیط زیست است.

برای اجرای طرح مقابله با این آفت نیازمند تامین اعتبار است که محلول پاشی به وسیله بالگرد و هوایی در مناطق مختلف استان انجام شود.

هم‌اکنون مطالعات طرح‌های آبخیزداری در ۷۸۰ هزار هکتار مساحت استان با اولویت مناطق بحرانی که بیشترین میزان فرسایش خاک و رسوب را دارد، انجام شده است.

بیش از چهار هزار و ۳۰۰ سازه طرح آبخیزداری در ۴۱۱ هزار هکتار مساحت استان در راستای مقابله با فرسایش خاک و رسوب در قالب احداث سازه‌های مکانیکی، خاکی، سنگی، ملاتی، خشکه چین، سیستم پخش سیلاب و اقدامات مکانیکی و بیولوژیکی اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار