در نشست پیشگیری از آسیب‌های رسانه‌ای در اربعین حسینی در شیراز زائران و خادمان با سیاست‌های رسانه‌ای این ستاد آشنا شدند.

مسئول رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین کشور در نشست سیاست‌های رسانه‌ای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان فارس بر راهبرد‌های کلان عملیات رسانه‌ای و استفاده از ظرفیت رهبران مذهبی، علما، فرهیختگان و مشاهیر برای تحکیم وحدت بین دولت ایران و عراق تاکید کرد.

خوشرو گفت: بخشی از رسانه‌های جهان مراسم اربعین را می‌بینند و تقلیل میدهند و بعضی هم تحریف می‌کنند و دشمنان به دنبال این هستند که عظمت این جمعیت چند میلیونی را تحت الشعاع قراردهند.

مسئول رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین کشور، همچنین در این نشست بر برجسته سازی انواع اقدامات مشترک ایرانی - عراقی و لزوم حفظ نظم و رعایت قوانین کشور به ویژه کشور میزبان و حفظ شأن کودکان و نوجوانان کشور میزبان در عکاسی‌ها و تصویربرداری‌ها و تشویق زائران به همکاری با موکب‌ها و ایثار برای دیگر زائران و ترویج فرهنگ سپاسگزاری از میزبانی مردم عراق تاکید کرد.

حجت الاسلام منصورآبادی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان فارس گفت: مهمترین هدف این نشست پیشگیری از آسیب‌های رسانه‌ای است.

او گفت: این نشست برای آشنایی افرادی که در این سفر معنوی زائران و خادمان را همراهی می‌کنند با سیاست‌های رسانه‌ای ستاد اربعین کشور آشنا شوند تا از آسیب‌های غیرعمدی ناشی از انعکاس برخی از تصاویر و خبر‌ها پیشگیری شود.

در پایان نشست اعلام شد برای آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور عراق، طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی «الاربعین» اواخر ماه محرم گردهمایی یاوران رسانه‌ای اربعین با ۴ کارگاه مستند سازی اربعین، فضای مجازی اربعین، خبرنگاری اربعین و عکاسی اربعین در تهران برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار