فرماندار دشتستان استان بوشهر گفت: در شرایط حاد کم آبی عمومی در این شهرستان وجود شمار زیادی چاه و انشعاب‌های غیرمجاز ۲ مشکل عمده‌ای است که این معضل را دوچندان کرده است.

احمد بنافی در گردهمایی بخشداران، دهیاران و شهرداران دشتستان گفت: هدف این گردهمایی مدیریت هوشمند و هدفمند، شناخت اولویت‌ها و ماموریت‌ها و تکالیف طراحی شده است.

به گفته وی مبهم بودن قوانین و حدود وظایف و اختیارات برای دهیاران و شهرداران را ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها است و آموزش و توجیه و تشریح وظایف نیاز ضروری برای این شهرداران و دهیاران است.

بنافی گفت: دغدغه آب یکی از مهمترین مسائل مربوط به دشتستان است که باید با برنامه ریزی و مدیریت مدون برای عبور از این شرایط همه تمرکز خود را بکار گیریم.

وی می گوید باید مدیریت مصرف را هوشمند کرد که امروز با تمام توان و برنامه ریزی و نظارت دقیق و شبانه روزی آرامشی بر توزیع آب شهرستان حاکم شده، اما نسبی است و همه باید این مساله را بپذیرند که آب کم است.

بنافی می گوید: در برخی از روستا‌ها شبکه آب فرسوده و نیاز است دهیاران با توجه به اهمیت موضوع بهسازی و بهینه سازی آن را در اولویت قرار دهند.

بخ گفته وی روستا‌هایی که فاقد شبکه آب هستند آب و فاضلاب و امور عشایر تانکر‌های آبرسانی را مدیریت کنند تا وقفه و مشکلی در آبرسانی به این روستا‌ها رخ ندهد.

فرماندار دشتستان گفت: مساله برق نیز با وجود رشد و توسعه بخش کشاورزی، خانگی و صنعتی و لزوم مصرف بالا، در زمان پیک با کمبود مواجه هستیم.

بنافی می گوید: دهیاران و شورا‌های اسلامی برای بازنگری طرح هادی همکاری لازم داشته باشند و در حوزه‌های مختلف با دستگاه قضایی و امنیتی همکاری کنند.

فرماندار دشتستان گفت: در مورد زمین‌های در نظر گرفته شده برای احداث نهضت ملی مسکن معارضینی وجود دارد که باید همکاری بین بخشی خوبی صورت گیرد تا بخش مسکن جوانان و قشر کم درآمد سامان یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.