استاندار ایلام بر لزوم راه‌اندازی بازارچه‌های سه‌گانه مرزی در استان ایلام تاکید کرد.

 حسن بهرام‌نیا در دومین نشست کارگروه دیپلماسی اقتصادی، ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات مثبت در حوزه دیپلماسی مرزی و اقتصادی در استان، از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صادراتی از طریق مرز مشترک گفت و در این راستا خواستار گشایش بازارچه‌های سه گانه در استان ایلام شد .

او گفت: با توجه به وضعیت تحریم‌های ناجوانمردانه راه‌اندازی بازارچه‌های سه‌گانه مرزی ایلام ضمن توسعه‌ی استان می‌تواند دریچه‌ای نو به روی اقتصاد ایران بگشاید.

بهرام نیا در ادامه خواستار پیگیری گشایش رسمی مرزهای چیلات و چنگوله و هلاله شمالی از طریق وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های متولی شد.

استاندار ایلام گفت: در این راستا رایزنی‌ها و نشست‌های فراوانی برگزار شده و زیرساخت‌ها در استان آماده است اما برای پای کار آمدن طرف عراقی نیازمند استفاده از توان دیپلماسی کشور با همتایان در دولت مرکزی عراق است.

او در ادامه خواستار رفع بروکراسی دست و پاگیر بر سر راه صادرات در مرزهای استان شد و گفت: در این زمینه لازم است برای ایجاد تسهیل بیشتر در امر صادرات موانع و مشکلات تجار و بازرگانان مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رمضان
۱۸:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
اگربازارچه مرزی دراستان ایلام بازشودخیلی خوبست حداقل نینی ازمشکلات مردم استان ومرزنشینان حل میشودجوانان بیکارمشغول میشودودرکل باعث درآمدزدایی براکل منطقه میشوداگرمسئولین بطورجدی پیگیرشوندواین اتفاق درمنطقه پیش آیدخیلی خوبست انشاالله منتظرخبرخوبیم برای کل مردم