ماموریت فضاپیمای کوچک CAPSTONE ناسا به سمت ماه آغاز شد

فضاپیمای کوچک CAPSTONE ناسا برای رسیدن به ماه مسیر طولانی خود را آغاز کرد.

کپستون فضاپیمای کوچک کپستون ناسا سفر طولانی و تاریخی خود را به ماه آغاز کرده است و پرتاب موفقیت آمیز آن بر روی الکترون آزمایشگاه موشک در ۱۳ نوامبر به مدار ماه خواهد رسید.

مکعب ۵۵ پوندی (۲۵ کیلوگرمی) روز گذشته از بالای یک تقویت کننده الکترون آزمایشگاه موشکی پرتاب شد که این پرتاب از مجتمع پرتاب ۱ این شرکت در شبه جزیره ماهیا نیوزلند در ساعت ۵:۵۵ صبح به وقت شرقی (۰۹۵۵ GMT؛ ۹: ۵۵ بعد از ظهر به وقت محلی نیوزلند) انجام شد.

بردلی اسمیت، مدیر دفتر خدمات پرتاب ناسا که برای عکسبرداری مهتاب شبانه آماده بود، گفت: «پرتاب کاملاً فوق‌العاده بود. CAPSTONE به سمت ماه می‌رود، جایی که ثبات مداری را که ناسا قصد دارد برای پاسگاه فضایی Gateway خود استفاده کند، آزمایش خواهد کرد، اما مدتی طول می‌کشد تا کپستون به مقصد برسد.»

فضاپیمای کوچک CAPSTONE ناسا

کاپستون محموله‌ای است که روی فوتون که در مرحله بالایی الکترون دو مرحله‌ای ادغام شده، قرار گرفت. حدود ۹ دقیقه پس از پرتاب، فوتون و کپستون از مرحله بالایی مدار پایین زمین جدا شدند.

پیتر بک، مدیر عامل Rocket Lab در توییتر نوشت: "فوتون ماه در مدار پایین زمین قرار دارد. طی پنج روز آینده، فوتون به تدریج مدار خود را از طریق یک سری سوخت موتور تقویت خواهد کرد. شش روز پس از پرتاب، فوتون یک سوخت نهایی را انجام می‌دهد که سرعت آن را به ۲۴۵۰۰ مایل در ساعت (۳۹۵۰۰ کیلومتر در ساعت) افزایش می‌دهد یعنی به اندازه‌ای سریع می‌شود که بتواند از مدار زمین فرار کند و به سمت ماه حرکت کند. "

نمایندگان آزمایشگاه موشک در کیت مطبوعاتی مأموریت نوشتند که در عرض ۲۰ دقیقه پس از آن سوخت، فوتون CAPSTONE را مستقر می‌کند.
سرانجام، در ۱۳ نوامبر، CAPSTONE خود را در یک مدار هاله مستطیلی نزدیک (NRHO) در اطراف ماه قرار می‌دهد، یک نقطه جذاب، اما آزمایش نشده در فضا. این ماموریت ۳۰ میلیون دلاری برای ناسا توسط ایستگاه فضایی پیشرفته مستقر در کلرادو هدایت می‌شود.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار