ناسا از احتمال پرتاب موشک به ماه در آگوست خبر داد

ناسا اعلام کرد که احتمالا موشک نسل بعدی‌اش برای اولین بار در تابستان امسال با پنجره پرتاب احتمالی در اواخر آگوست به فضا پرتاب شود.

اولین تلاش‌ها در قالب تمرین برای انجام ماموریت پرتاب موشک به ماه در آوریل چندین بار جهت اطمینان انجام شد و سرانجام در روز دوشنبه، ۲۰ ژوئن، موفقیت آمیز تلقی شد.

به گزارش دیجیتال ترندز، این موشک اکنون به خانه موقت خود به نام ساختمان مونتاژ خودرو یا VAB بازگردانده می‌شود تا مهندسان بتوانند دستگاه‌هایی را که باعث نشت هیدروژن شده اند جایگزین کنند. حتی با وجود این مسائل نگران‌کننده، ناسا در مورد تمرین و پیشرفت در آماده‌سازی موشک که مدت‌ها طول کشیده بود همچنان نظر مثبتی دارد.

ناسا گفت: در طول فعالیت‌های تمرینی، ما به دانش خود در مورد نحوه کار سیستم‌های موشکی و زمینی باهم، افزوده‌ایم و تیم‌های ما در روش پرتاب در مکان‌های مختلف ماهر شده‌اند.

ناسا از احتمال پرتاب موشک به ماه در آگوست خبر داد

او افزود: ما مرحله تمرین را تکمیل کرده‌ایم و همه چیز‌هایی که آموخته‌ایم به بهبود توانایی ما برای پرتاب هدف کمک می‌کند. تیم آماده برداشتن گام بعدی و پرتاب است.» طرح پرتاب این است که یک موشک SLS با یک کپسول اوریون به یک ماموریت بدون سرنشین Artemis I در اطراف ماه فرستاده شود تا آن را برای یک ماموریت ماه آماده کند.

برنامه قبل از تمرین این بود که پرتاب در حالی انجام شود که پنجره پرتاب در آگوست ۲۰۲۲ باز شود، گزینه‌ای که ناسا می‌گوید "هنوز روی میز است". ناسا می‌گوید زمانی که موشک به VAB بازگردانده و سخت‌افزاری که باعث نشت بوده است، جایگزین شد، آنوقت ناساتاریخ پرتاب هدف ثابتی را برای ماموریت آرتمیس I اعلام خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


 

برچسب ها: کره ماه ، پرتاب موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۷ تير ۱۴۰۱
الهی روزی بیاد که ایران همه سیارات منظومه شمسی رو فتح کنه و پرچم اسلام رو بالا ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۷ تير ۱۴۰۱
آخ آخ آخ آخ هی سردار حاجی زاده کجایی که ناسا آگوست میخواد موشک به ماه پرتاب کنه چرا هوافضا سپاه نباید موشک به ماه پرتاب کنه مگه ما چیمون از اونا کمتره سردار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار