وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در دستور کار سال آینده این وزارتخانه است، گفت: همچنین به دنبال کاهش قیمت تمام شده کود شیمیایی برای کشاورزان هستیم.

سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: یکی از این برنامه‌ها افزایش قیمت خرید تضمینی گندم است که اثر اصلی خود را در کشت و تولید سال زراعی آینده نشان خواهد داد.

او می گوید: همچنین کاهش قیمت کود شیمیایی یکی دیگر از این راهکارهای وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید گندم در کشور است که امسال ۴۵ درصد قیمت کود پتاس و فسفات کاهش یافت که می‌تواند در تولید گندم در سال آینده فوق العاده تاثیر گذار باشد.

او گفت: همچنین برنامه سوم برای افزایش تولید گندم در کشور، کشت قراردادی به عنوان یکی از محوری‌ترین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت:  در کشت پاییزه در گندم کشت قراردادی را توسعه خواهیم داد، بنابراین انتظار می‌رود در سال زراعی آینده تولید داخلی با حمایت‌های لازم بهتر و مطلوب باشد و زمینه برای خودکفایی در حوزه گندم فراهم شود.

ساداتی‌نژاد گفت:  امسال تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در سال گذشته این رقم ۴.۵ میلیون تن بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی روز سه‌شنبه به منظور بررسی مسائل و چالش‌های پیشرو در حوزه جهاد کشاورزی میاندوآب، باروق و چهاربرج و همچنین بازدید از ظرفیت‌های این شهرستان‌ها در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی به استان آذربایجان غربی سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۷ تير ۱۴۰۱
پول امسال زود واریز کن سال بعد پیشکشت