لزوم توزیع بهینه میوه شب عید در مراکز عرضه مستقیم و در دسترس مردم استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم توزیع بهینه میوه شب عید در مراکز عرضه مستقیم و در دسترس مردم استان تاکید کرد.

نشست قرارگاه تامین امنیت غذایی به صورت وبینار با حضور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان ها، به منظور فراهم‌کردن بهترین وضعیت توزیع و ایجاد آرامش در بازار تامین اقلام ضروری مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار شد.
اکبر کرامتی  گفت: ۱۱۰۰ تن میوه ذخیره سازی شده با کیفیت مطلوب و به‌صورت یارانه‌ای برای تنظیم بازار شب عید و در راستای حمایت از مردم در مراکز عرضه مستقیم طرح تنطیم بازار در استان توزیع می‌شود.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی؛ انبار‌های تعاون روستایی برای نگهداری محصولات و کالا‌های اساسی، بیش از یک میلیون تن ظرفیت دارند و باید از این ظرفیت و امکانات اتحادیه‌های تعاون روستایی در جهت ایجاد تعادل در توزیع برنج، شکر، مرغ، روغن و سایر اقلام اساسی مردم در بازار در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان به صورت بهینه در سطح شهر و روستا‌های استان استفاده شود تا مردم کمبودی در تامین کالا‌های اساسی احساس نکنند و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان با اشاره به جوجه ریزی ۵ میلیون و ۴۱۷ هزار قطعه در بهمن ماه سال جاری گفت: از این میزان جوجه ریزی پیش بینی می‌شود روزانه ۳۲۰ تن گوشت مرغ تولید شود.

او می گوید:با توجه به  جوجه ریزی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در اسفند و ۵ میلیون و ۴۱۷ هزار قطعه در بهمن ماه هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین گوشت مرغ در ایام پایانی سال، شب عید و ایام ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت.

کرامتی گفت: کشتارگاه‌های دام و طیور در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، در جهت تسهیل در ارائه خدمات رسانی به مردم و تامین گوشت مرغ و قرمزمصرفی مردم باید فعال باشند و تعطیل نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.