سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آماده باش نیرو‌های این مدیریت درسازمان و مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان در ایام تعطیلات نوروزی خبرداد.

جعفر وحدت گفت: با توجه به وجود گمرکات متعدد از شمالی‌ترین نقطه استان مرز بازرگان تا مرز کیله سردشت همکاران قرنطینه نباتی در گمرکات مستقر و نسبت به بررسی محموله‌های کشاورزی وارداتی، صادراتی و ترانزیتی برابر قوانین و دستوراالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان حفظ نباتات کشوردر طول اسفند ماه ۱۴۰۰ و تعطیلات نوروزی اقدام خواهند کرد.

وحدت می گوید:رعایت زمان به موقع در اقدامات پیشگیرانه و کنترلی مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی شامل پایش، رصد و بازدید‌های میدانی در خصوص آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. با توجه به شرایط خاص آب و هوائی و به منظور پایش، رصد و بازدید‌های میدانی نیرو‌های حفظ نباتات در استان آذربایجان غربی در آماده باش کامل قرار دارند.

او گفت: هدف از بازدید محموله‌های کشاورزی و بررسی آزمایشگاهی آن‌ها، جلوگیری از ورود هر گونه آفات و بیماری‌های خطرناک قرنطینه‌ای به کشور است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: مهمترین اقدام در این ایام بازدید از مزارع غلات و بررسی وضعیت علف‌های هرز، ریزش سن غلات، آفات مزارع کلزا، آفت سرخرطومی یونجه و اقدامات به موقع در خصوص اطلاع رسانی روش‌های کنترلی در آفات و بیماری‌های درختان میوه بویژه هسته داران است.

او گفت: واحد‌های خدمات رسان بخش غیر دولتی در حوزه گیاه پزشکی اعم از کلینیک‌های گیاه پزشکی، قروشگاه‌های سموم نباتی، شرکت‌های دفع آفات نباتی و ضدعفونی نیز در این ایام فعال خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.