درخواست اعضای شورای امنیت برای تحقیقات درباره ترور شیرین ابوعاقله

سازمان ملل: حملات صهیونیست‌ها علیه کودکان فلسطینی را محکوم می‌کنیم

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین انتقاد کرد.

سازمان ملل توحش رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین را محکوم کرد. 

به نقل از الجزیره، "تور وینسلاند" هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه در گزارش به نشست روز دوشنبه شورای امنیت درباره تحولات فلسطین اشغالی گفت: در قبال کشته شدن "شیرین ابوعاقله" احساس غم و اندوه می‌کنم و اقدامات نیرو‌های پلیس اسرائیل در مراسم تشییع جنازه او را مردود می‌دانم.

وی با اشاره به آسیب دیدن غیرنظامیان در حملات نظامیان صهیونیست ادامه داد: حملات نظامیان اسرائیلی علیه کودکان فلسطینی را محکوم می‌کنیم. از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر حملات اسرائیل ۱۵ کودک فلسطینی در کرانه باختری کشته شده اند.

پیش تر نیز نماینده چین در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواسته بود اجازه تحقیقات کیفری درباره ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره که به دست نظامیان این رژیم کشته شده بود را بدهد.

"ژانگ جون" نماینده چین در نشست روز دوشنبه شورای امنیت درباره تحولات فلسطین، از اسرائیل خواست تحقیقات کیفری درباره ترور شیرین ابو عاقله را در سریعترین زمان ممکن آغاز کند.

وی در این خصوص گفت: کمیساریای عالی حقوق بشر چند روز پیش اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی اسرائیل مسئول تیراندازی به شیرین ابوعاقله هستند که به کشته شدن او و زخمی شدن همکارش منجر شد. ما از اسرائیل می‌خواهیم تحقیقات درباره این حادثه را در سریعترین زمان ممکن انجام داده و نتایج آن را منتشر کند تا به بازخواست عوامل این قتل و محقق شدن عدالت درباره قربانیان آن منجر شود.

نماینده چین افزود: مسئله فلسطین، اساس و محور صلح در خاورمیانه است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تدابیر ملموسی را برای حمایت از روند صلح در خاور میانه اتخاذ کند و معیار‌های دوگانه را کنار بگذارد. همچنین ما از فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق قانونی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

در همین حال سران کشورهای مختلف در شورای امنیت در نشست روز دوشنبه این شورا به بررسی تحولات فلسطین پرداختند و حمایت خود را از حق مردم فلسطین بر سرزمینشان اعلام کردند.

نماینده روسیه: مسئولیت ترور شیرین ابوعاقله به عهده ارتش اسرائیل است

 "دیمیتری پولیانسکی" معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت در نشست روز دوشنبه این شورا برای بررسی تحولات فلسطین با اشاره به اینکه مسئولیت ترور شیرین ابوعاقله به عهده ارتش اسرائیل است، گفت: به سوی شیرین ابو عاقله خبرنگار الجزیره تیراندازی و وی هنگام پوشش عملیات ارتش اسرائیل در جنین کشته شد. ما نتایج تحقیقات نماینده کمیسیون عالی حقوق بشر را پس از بررسی این حادثه فاجعه بار شنیدیم که تأیید کرد مسئول قتل این خبرنگار، ارتش اسرائیل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولان را که بخشی جدایی ناپذیر از خاک سوریه است، به رسمیت نمی‌شناسیم.

نماینده آمریکا: بر ضرورت بازخواست عوامل قتل شیرین ابوعاقله تأکید می‌کنیم

نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت درباره تحولات فلسطین گفت: از کشته شدن شیرین ابوعاقله ابراز تأسف کرده و بر ضرورت بازخواست عوامل این قتل تأکید می‌کنیم.

درخواست نماینده فرانسه برای بازخواست عوامل ترور شیرین ابوعاقله و نزار بنات

نماینده فرانسه در نشست روز دوشنبه شورای امنیت برای بررسی تحولات فلسطین گفت: ما درباره شرایط کشته شدن شیرین ابوعاقله احساس نگرانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما همچنین بر ضرورت ضمانت عدالت در پرونده ترور "نزار بنات" (فعال فلسطینی که به دست نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین ترور شد) تأکید می‌کنیم.

درخواست نمایندگان نروژ و ایرلند از تل آویو برای متوقف کردن شهرک سازی در اراضی فلسطینی

نماینده نروژ در نشست روز دوشنبه شورای امنیت برای بررسی تحولات فلسطین گفت: از اسرائیل می‌خواهیم شهرک سازی و عملیات تخریب خانه‌های فلسطینیان را متوقف کند.

نماینده ایرلند هم در این نشست گفت: ​از اسرائیل می‌خواهم فورا فعالیت‌های شهرک سازی را متوقف کند، زیرا این اقدام، فرصت صلح و چشم انداز تشکیل دو کشور را نابود می‌کند.

وی افزود: اقدام اسرائیل به کوچاندن ساکنان منطقه "مسافر یطا" در الخلیل باعث آواره شدن ۱۱۵۰ فلسطینی شده است.

نماینده امارات نیز در نشست شورای امنیت گفت: بر موضع خود در حمایت از راه حل تشکیل دو کشور و تأسیس کشور مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس تأکید می‌کنیم.

برچسب ها: فلسطین ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۷ تير ۱۴۰۱
دو کلمه بی خاصیت از سازمان مثلا ملل شریک جرم غاصبان سرزمین پر برکت فلسطین!!!! اللهم اشکوا الیک!!! فریاد آی دزد دزدان برای رد گم کنی بلند میشه!!! خدا همگی تون رو لعنت کنه.
آخرین اخبار