رأی الیوم:

منظور کیسینجر از رویداد‌های غرب آسیا، شکست رژیم صهیونیستی در جنگ پیش روست

روزنامه رأی الیوم با اشاره به پیش بینی اخیر هنری کیسینجر درباره غرب آسیا نوشت شاید منظور او شکست رژیم صهیونیستی در جنگ پیش روست.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به پیش بینی اخیر هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا که گفته است رویداد‌های بزرگی در انتظار غرب آسیاست بدون آنکه درباره جزئیات این پیش بینی سخنی بگوید، نوشت شاید منظور کیسینجر پیش بینی جنگ در آب‌های منطقه‌ای لبنان و بر سر میدان‌های گازی و نفتی آن است که رژیم صهیونیستی بازنده این جنگ خواهد بود و شکست خواهد خورد.

رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود سرمقاله امروزش را به پیش بینی‌های جدید وزیر خارجه اسبق آمریکا و مشاور اعلام نشده بیشتر  رژیم صهیونیستی اختصاص داد و نوشت: کیسینجر پیش بینی کرده است رویداد‌های بزرگی در انتظار خاورمیانه است، اما از بیان جزئیات خودداری کرده است چرا؟ محل وقوع این رویداد‌های بزرگ کجاست؟ سوریه؟ لبنان یا ایران و چه کسی اولین موشک را شلیک خواهد کرد؟

زمانی که کیسینجر مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه روزنامه نگار نشریه انگلیسی ساندی تایمز با وی پیش بینی می‌کند رویداد‌های بزرگی در انتظار خاورمیانه و آسیاست به معنای آن است که خاورمیانه ما در آستانه یک جنگ قرار گرفته است و این فرد به این منطقه متمرکز شده است و رویدادهایش را دنبال می‌کند و در بزرگترین نفوذ به ملت‌های عربی و از بین بردن وحدت راهبردی آنان نیز دست داشت یعنی زمانی که برای جنگ اکتبر (در سال ۱۹۶۷ میلادی) مقدمه سازی کرد و فرآیند خارج کردن مصر را از منازعه عربی اسرائیلی از طریق مذاکرات کیلومتر ۱۰۱ که به توافقنامه‌های کمپ دیوید انجامید، کلید زد.

کیسیجر سرگرم جنگ اوکراین و چگونگی خروج از آن با کمترین خسارات بود، اما همانند جنایتکاری است که اطراف صحنه جنایت ظاهر می‌شود که منظور ما در اینجا نیز جنایاتش در منطقه خاورمیانه و حمایتش از ترور فیصل بن عبد العزیز پادشاه اسبق سعودی است. فیصل همان کسی بود که تحریم فروش نفت اعراب را به غرب هدایت و به جهاد برای آزادسازی مسجد الاقصی و نماز مجدد در آن دعوت کرد.

اگر کیسینجر پیش بینی می‌کند که در چین و خاورمیانه رویداد‌های بزرگی رخ خواهد داد بدون آنکه به آن‌ها اشاره کند، اما جنبه چینی آن با توجه به تنش فزاینده بین واشنگتن و پکن بر سر مسئله تایوان که چین تهدید کرده است آن را به خودش ملحق خواهد کرد، روشن است و در این میان، بخش مبهم پیش بینی او که به روشنگری بیشتر نیاز دارد به منطقه خاورمیانه مربوط می‌شود.

کیسینجر پس از به بن بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای در وین و تجاوز اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق که بر اساس ادعا‌های اسرائیل در این تجاوز به دستگاه‌های فناوری بسیار سطح بالای افزایش دقت موشک‌های حزب الله حمله شد، قطعا پیش بینی می‌کند بین رژیم اشغالگر صهیونیستی و ایران جنگی رخ خواهد داد که محورش نیز چاه‌های گاز و نفت در آب‌های منطقه‌ای لبنان خواهد بود و تل آویو می‌خواهد روی این چاه‌ها دست بگذارد و منابع آن‌ها را سرقت کند.

اسرائیل ادعا کرده که یک عملیات بزرگ ایران را برای ترور شهرک نشینانش در ترکیه خنثی کرده و از آن‌ها خواسته است فورا بازگردند ضمن آنکه اسرائیل رزمایش بزرگ بیش از یک ماهه‌ای را برگزار کرد که چند روز پیش پایان یافت و بعید نمی‌دانیم کیسینجر که مشاور اعلام نشده دولت‌های اسرائیل است از جزئیات نقشه اسرائیل و سناریوی جنگ آینده و قریب الوقوع آگاه است.

کیسینجر از اوکراین خواسته است از منطقه دنبال چشم پوشی کند و اقدام روسیه به الحاق شبه جزیره کریمه را به خودش به رسمیت بشناسد و همانند فنلاند گزینه بیطرفی را در پیش بگیرد، اما از اسرائیل نخواسته است تا امتیازاتی بدهد که به تشکیل کشور مستقل فلسطین منجر شود.

به نظر می‌رسد کفه احتمالات جنگ در خاورمیانه پس از حمله اسرائیل به فرودگاه غیر نظامی دمشق و از کار انداختن آن برای یک مدتی که شاید طول بکشد، سنگین‌تر شده است، اما جنگی خواهد بود که اسرائیل بازنده آن خواهد بود و به حاشیه رانده خواهد شد و شکست خواهد خورد و چه بسا این چیزی است که شاید کیسینجر خواسته بود در این مصاحبه بگوید و خداوند داناترین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
تنها راه نجات دنیا اینه که اقتصاد رو از سیاست جدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
دنیا یا ادم میشه یا نابود میشه
انتخاب با دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
جکی جان
۰۹:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام علیکم
خوب بلدین مردم گم راه بکنی وای جی سی خودتی
آخرین اخبار