فرماندار شهرستان آمل بر ضرورت به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

سید عباس دربازدید از اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان آمل گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه و تنوع آسیب ها‌ی اجتماعی، کاهش سن افراد در معرض آسیب و گسترش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی لازم است مددکاران و کارشناسان اورژانس اجتماعی به عنوان سفیران سلامت اجتماعی اهتمام لازم را با رویکرد‌های اجتماعی داشته باشند.

او یکی از مهمترین وظیفه اورژانس اجتماعی را حساس سازی مستمر مردم ومسئولان در زمینه کنترل وکاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان باید خدمات تخصصی را با بهره گیری از سازمان‌های مختلف، مشارکت اجتماعی وظرفیت دانشگاه‌ها، مدارس وتشکل‌های اجتماعی و فرهنگی انجام دهند که این مسئله علاوه بر آگاه سازی موجب افزایش سرمایه و اعتماد اجتماعی می‌شود.

کبری اسفندیاریان رییس اداره بهزیستی شهرستان نیز گفت: یکی از رسالت‌های اصلی و مهم سازمان بهزیستی در راستای سلامت اجتماعی است و به واقع یکی از سازمان‌های تاثیر گذار در حوزه مسائل اجتماعی بوده و هدف نهایی این سازمان، بهینه زیستن می‌باشد واین زمانی محقق می‌شود که تمام مولفه‌های اجتماعی در آن نقش داشته باشد.

به گفته اسفندیاریان مداخلات فوریت‌های اجتماعی با توجه "تخصصی بودن"، "به موقع بودن"، "در دسترس بودن" و استفاده از کادر مجرب مددکار و روانشناس منجر به کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بیشتر در شهرستان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار