اعتبار ۱٠٠ میلیارد تومانی دانشگاه بهشتی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهبد بهشتی گفت: کلینیک مشاوره طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی می‌شود.

علیرضا زالی گفت: در تمامی مراکز درمانی بلوک زایمان باید راه اندازی شود. دو بیمارستان به عنوان مرکز سطح دو ارائه خدمات ناباروری انتخاب شدند. انتخاب سه بیمارستان به عنوان مرکز سطح سه خدمات ناباروری انجام می شود.

به گفته وی تدوین سرفصل‌های آموزش طب ایرانی مرتبط با تعالی سلامت خانواده و ارائه آموزش‌های پیش و حین ازدواج در اردو‌های دانشجویی از جمله اقدامات پیش رو در حوزه تعالی جمعیت است.

زالی گفت: پیشنهاد تاسیس مجتمع خوابگاهی متمرکز برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران داده شده است.

او گفت: مداخلات باید بهینه‌تر در زمینه حمایت از خانواده، فرزندان و سیاست‌های ضمنی در کشور انجام شوند و باید بر اساس باور‌های دینی و شرایط اقلیمی در کشور و متناسب با ذائقه‌های مردم سیاست‌های جمعیتی را تدوین کرد.

اختصاص اعتبار ۱٠٠ میلیاردی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی/ سرانه کم فضای خوابگاهی

زالی گفت: فرزند آوری با کیفیت باید در دستور کار‌ ما قرار بگیرد. ترویج به ازدواج و فرزند آوری در بین دانشجویان به عنوان نخبگان باید انجام شود.

به گفته وی در حوزه تحقیقاتی، بهداشت باروری مصوب و ابلاغ شده است.

او گفت: بحث مفصلی در زمینه الگوی جمعیتی جهانی انجام و مقرر شده است تا الگو‌های موفق بررسی شوند. باشگاه فرهنگی خانواده با هدف فرهنگ سازی در حوزه افزایش جمعیت راه اندازی شده است. این باشگاه بر اساس سند توسعه خانواده محور افتتاح شده و یکی از این اهداف ترویج ازدواج‌های ساده است.

زالی گفت: برنامه مشخصی در حوزه دانشجویی انجام شده است. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متعهد شده است حدود ۱٠٠ میلیارد تومان جهت ساخت خوابگاه متاهلی هزینه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار