رئیس اداره بهزیستی گناباد نسبت به کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر در این شهرستان هشدار داد و افزایش هوشیاری خانواده ها، نهاد‌های آموزشی و جامعه نسبت به این معضل را خواستار شد.

علی آراسته گفت: سال‌های گذشته بیشتر افراد با سنین بالا درگیر معضل اعتیاد به مواد مخدر بودند، اما امروزه حتی نوجوانان هم از این بلای خانمانسوز در امان نمانده اند.

رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: الگو و شیوه‌های مصرف مواد مخدر هم نسبت به گذشته تغییر کرده است یعنی اگر در گذشته اعتیاد منحصر به مواد مخدر سنتی نظیر تریاک و شیره تریاک بود، اما هم اکنون علاوه بر مواد مخدر سنتی، مواد مخدر صنعتی و روانگردان و توهم زا نیز شیوع یافته است.

او گفت: برای ایجاد وحدت رویه و افزایش هم افزایی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی کمیته‌های تخصصی طی سنوات گذشته در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری گناباد تشکیل و فعالیت‌های پیشگیرانه در این زمینه با محوریت فرمانداری و بهزیستی انجام می‌شود و با همین رویکرد، پایگاه سلامت اجتماعی برای ایجاد نقش آفرینی بیشتر خیران و تشکل‌های مردم نهاد در گناباد شکل گرفته است.

آراسته گفت: استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم نهاد برای فرهنگ سازی و آموزش، رویکرد مهم اداره بهزیستی گناباد در این زمینه است و سه پایگاه و مرکز سلامت اجتماعی این اداره و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه فعال هستند.

به گفته او، پنج مرکز ترک اعتیاد بهزیستی هم در گناباد فعال است که به متقاضیان ترک اعتیاد از سایر شهرستان‌های همجوار هم خدمات ارایه می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: طی یک سال گذشته ۸۰۰ میلیون ریال حمایت مالی به خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد به مواد مخدر و افزون بر ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به معتادان بهبود یافته در این شهرستان پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.