استاندار اصفهان گفت: امروز یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان کشور و استان رسیدگی به وضعیت جوانان و رفع مشکلات آنهاست و باید با توان ویژه‌تری به این موضوع پرداخته شود.

سیدرضا مرتضوی امروز در پنجاه و یکمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در استانداری گفت: باید با تلاش جهادی و رویکرد جدید به رفع نابسامانی‌های موجود و کار‌های عقب مانده در این حوزه بپردازیم و برای حل مسائل جاری، برنامه عملیاتی ارائه کنیم.

با توجه به وضعیت امروز کشور، همه ما باید با همت ویژه برای رفع نارسایی‌ها و آسیب‌هایی که در بخش‌های مختلف چالش‌هایی را برای جوانان ایجاد کرده است، بکوشیم و کار موثری را در این حوزه انجام دهیم.

به گفته او رویکرد مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان استان به سمت تعالی و پیشرفت است و همه ما باید کمک کنیم تا این اقدامات به بهترین شکل ممکن انجام شود.

کارگروه‌های مختلف در مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان در زمینه ازدواج، مشارکت اجتماعی، خانواده، اقتصاد، اشتغال، مسکن، اوقات فراغت و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و در حوزه فضای مجازی نیز پنج کارگروه و کمیته اصلی در زیر مجموعه این ستاد تشکیل شده است.

مرتضوی می‌گوید: کمیته‌ای نیز در قالب پیگیری مُصوبات استانی و شهرستان‌ها تشکیل شده است که امیدواریم با کمک آن تصمیم‌های گرفته شده در ستاد به بهترین نحو در استان جاری شود و دیگر مُصوبه‌ای بر زمین نماند.

مسئولان استان دغدغه جدی در باره مسائل جوانان دارند و وجه مشترک مطالب ارائه شده در حوزه‌های مختلف نیز حاکی از تلاش آن‌ها برای رفع مشکلات جوانان است و همه علاقمندند تا در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند.

او گفت: بر اساس اسناد موجود، برنامه‌ریزی برای رفع چالش‌های اساسی جوانان در گذشته انجام شده است که باید محور حرکت‌های بعدی ستاد ساماندهی امور جوانان استان قرار گیرد.

دستگاه‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌های مختلف فرهنگی و کانون‌های بسیاری در استان وجود دارد که بصورت خودجوش و مجاهدانه و از سر مسئولیت اجتماعی و دغدغه‌مندی یا ماموریت و وظیفه، در حوزه‌های فرهنگی و جوانان فعالیت می‌کنند.

مرتضوی می‌گوید: جلسات ساماندهی امور جوانان باید در کلیه شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها و اداره‌های ورزش و جوانان، برگزار و پیگیری لازم در باره سیاستگذاری کلی و تحقق برنامه‌ها در استان انجام و گزارش‌های آن‌ها نیز به دبیرخانه ستاد ارائه شود.

همه ما باید کمک کنیم نا با این دبیرخانه و پشتیبانی‌های جدید در حوزه‌های تهذیب و تعلیم، مسکن، اقتصاد و اشتغال جوانان اقدامات موثری انجام شود.

استاندار اصفهان گفت:باید الگو‌هایی را در حوزه جوانان و نُخبگان به جامعه معرفی کنیم و تکریم این افراد لازمه معرفی این افراد است، همچنین باید آیین نامه‌ای برای تکریم و تقدیر از جوانان و نخبگان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی، توسط مجموعه اداره کل ورزش و جوانان تعریف و تدوین و در استان نهادینه شود.

به گفته او دبیرخانه ساماندهی ستاد امور جوانان باید مُصوبات ستاد را هر ۱۵ روز یکبار دنبال و در جلسه‌های بعدی ستاد ارائه کند تا دستگاه‌های مختلف در این زمینه ارزیابی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار