مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ آبشخور حیات وحش مناطق در شهرستان های گرمسیری و سردسیری مرمت و بازسازی شده اند.

اسلام جاودان خرد گفت: هدف از اجرای این طرح تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد است تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود.

او می گوید: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون آبرسانی سیار به آبشخورهای حیات وحش استان با استفاده از ۱۹ دستگاه تانکر و تراکتور در حال انجام است و این طرح تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، امسال تاکنون ۱۹ منبع ذخیره آب ایجاد شده در مناطق حفاظت شده استان و همچنین ۱۵ حلقه چاه بهسازی و ضدعفونی شده اند.

جاودان خرد می گوید: بهسازی چشمه ها و مخازن ذخیره آب مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد به منظور پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک انسان و دام انجام شده است.

او گفت: تشکل های مردمی افزون بر نقش ساخت آبشخور در برخی از موارد،آموزش های ترویجی برای کاهش شکار غیر مجاز می توانند در زمینه حمل آب به آبشخورها مشارکت کنند.

هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.