سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبارزه بیولوژیکی با آفت پروانه برگ خوار در ۱۵ هزار هکتار از مناطق آلوده به آن به زودی انجام می شود.

سعید جاوید بخت گفت: ۵۵ هزار و ۳۶ هکتار از جنگل های مناطق سرد سیری و گرمسیری این استان دچار آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند.

او می گوید: ۲۲ هزار هکتار از این جنگل ها در منطقه گرمسیری دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.

به گفته سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان، از این میزان جنگل های دچار آفت پروانه برگ خوار سفید ۱۵ هزار هکتار در باشت و مابقی در منطقه کهگیلویه  و بهمئی می باشد.

جاوید بخت می گوید: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی درپی جنگل های بلوط این مناطق گرمسیری دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.

او با تاکید بر اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط این منطقه است گفت: کمیته ای تخصصی متشکل از  منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی  برای پایش درختان بلوط این استان تشکیل شده است.

به گفته سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان، بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت جنگل های  بلوط این استان در نظر گرفته شده و در مرحله پیگیری نهایی است.

جاوید بخت می گوید: مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید می بایست در نسل یک و دو انجام گیرد و  بهترین زمان برای مبارزه بیولوژیکی با این آفت اسفند ماه است.

او گفت: با توجه به اینکه مبارزه با آفت جنگل باید در زمان مناسب انجام شود انتظار می رود اعتبارات برای جلوگیری این آفات در سطح بیشتر از جنگل های استان به موقع تخصیص یابد.

به گفته جاوید بخت، عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT  در پارسال اجرا شد و این محلول سازگار با محیط زیست بوده و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست نداشته است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان می گوید: کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۰ هزار هکتار جنگل بلوط وجود دارد که ۳.۵ درصد آن به آفت جوانه خوار و برگ خوار مبتلا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.