استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت پروانه جوانه‌خوار در جنگل‌های این استان اختصاص یافت.

سید علی احمد زاده گفت: در پی شیوع آفت پروانه جوانه‌خوار در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد سطح وسیعی از درختان بویژه جنگل‌های بلوط استان مورد هجوم این آفت قرار گرفته به گونه ای که در شهرستان باشت از هر دو درخت بلوط یکی از آن‌ها دچار آفت پروانه جوانه‌خوار شده است.

او می گوید: براساس برآورد‌های انجام شده تاکنون بیش از ۵۳ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه سفید برگ خوار بلوط شده است.

احمدزاده گفت: با پیگیری از رئیس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با این آفت در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد با محوریت شهرستان بحرانی باشت اختصاص داده شد و به زودی نیز یک تیم از سوی سازمان جنگل‌های کشور برای بررسی و اقدام وارد استان می‌شود.

استاندار با بیان اینکه براساس برآورد‌های انجام شده این مبلغ جوابگو برای مبارزه با این آفت در جنگل‌های استان است گفت: اگر در اسرع وقت چاره اندیش نشود سطح وسیعی از درختان بلوط در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر این آفت خشک شده و از بین خواهد رفت.

او با اشاره به اینکه از هر ۱۰ درخت بلوط، ۸ درخت به علت این آفت خشک شده اند که باید هر چه سریع تر بررسی و اقدام شود می گوید: پارسال مبارزه با آفت پروانه سفید برگ خوار در سطح ۱۲ هزار هکتار از جنگل‌های استان انجام شده، و ضروری است برای اثرگذاری بیشتر، باید این مبارزه تداوم داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.