نخستین دوره آموزش محیط بانی در مرکز آموزش محیط بانی کشور در کرج آغاز شد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این دوره آموزشی ۸۰ محیط بان از ۲۲ استان کشور در ۲ بخش علمی و اجرایی به مدت ۱۵ روز آموزش می‌بینند.

آقای سلاجقه گفت: آموزش‌های علمی شامل گیاه شناسی، جانورشناسی، تنوع زیستی، حیات وحش، آلاینده‌های آب، هوا، خاک و پسماند است، آموزش‌های اجرایی هم شامل بکارگیری اسلحه، کنترل خشم، دفاع شخصی، امداد و نجات، اطفاء حریق و کمک‌های اولیه می‌باشد.
او می گوید: ما به عنوان محیط بان وظیفه داریم با تمام توان از تمام ظرفیت‌های کشور از جمله جانداران و غیرجانداران حفاظت کنیم.

آقای علی سلاجقه گفت: در این برهه سامان یافتن و بهبود وضعیت محیط زیست در سراسر کشور نیاز به تلاش بیشتری از سوی محیط بانان دارد و باید وضعیت محیط بانی را از جنبه‌های مختلف تجهیزات، امکانات و تمام آنچه که یک محیط بان برای استاندارد شدن نیاز دارد، ارتقاء دهیم.

او گفت: این مجموعه ابتدا باید ظرفیت‌های اخلاقی را مدنظر قرار دهد و اخلاق خمیرمایه تمام تلاش‌ها و جانبازی‌های محیط بانان باشد.

معاون رئیس جمهور گفت: سرلوحه اصلی این مجموعه باید اخلاق و بعد از آن آموزش‌های به روز و در تراز ملی و بین المللی استاندارد و نظامی باشد، همچنین محیط بانان باید با مسائل حقوقی در برخورد با متخلفان آشنا باشند و در مرحله بعد آنچه مورد نیاز محیط بانان است ارتقای وضعیت جسمانی می‌باشد.

آقای سلاجقه گفت: آموزش مستمر در ابعاد مختلف اخلاقی، علمی، اعتقادی و جسمی محیط زیست را به روز‌های خوبی می‌رساند و ما وظیفه ارج نهادن و قراردادن تجهیزات در اختیار شما داریم تا اگر متخلفی باشد با دستان پرتوان و چشمان قوی شما در عرصه حضور نیابد.

آموزش محیط بانان در ۳ دوره تقسیم شده که قرار است دومین دوره آن هم ۲۰ روز دیگر در مرکز آموزش محیط بانی کشور واقع در کرج برگزار شود.

برچسب ها: محیط بان ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.