مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان:

ساخت ۳ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان ۳۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از آغاز ساخت ۳ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی شهری در استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

مسعود رضایی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحد‌های در حال ساخت ۳۰ درصد است و به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سنددار کردن واحد‌های مسکونی روستایی و شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و همچنین مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی انجام می‌شود.

او گفت: در استان همدان برای طرح نهضت ملی مسکن ۴۸ هزار متقاضی ثبت‌نام کردند که تازه‌ترین پالایش‌ها حاکی از تایید نهایی ۱۹ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۵ هزار نفر تشکیل پرونده دادند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در مجموع ۳ هزار و ۳۲۳ واحدمسکونی شهری در دستور کار بنیاد است که کار اجرایی آن‌ها از دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و میانگین پیشرفت فیزیکی واحد‌های آغاز شده ۳۰ درصد است.

رضایی گفت: ۹۲ درصد واحد‌های مسکونی روستایی و شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت معادل ۱۶۰ هزار سند دار شدند و در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ جلد سند در استان همدان صادر شد و امسال هم حدود ۴ هزار واحد سند دار می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان گفت: اجرای طرح بهسازی محیط روستایی نیز در استان همدان تاکنون در ۷۷۶ روستای همدان طرح بهسازی محیط روستایی انجام شده است که میانگین کشور در اجرای طرح بهسازی محیط روستایی ۵۴ درصد ودر استان همدان ۸۶ درصد است

رضایی گفت: در استان همدان ۲۰۰ هزار خانوار روستایی در قالب ۱۶۵ هزار و ۳۵۳ واحد مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون ۱۰۶ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

هنمچنین میانگین کشوری برای مقاوم‌سازی ۵۲ درصد است که استان همدان ۶۴ درصد واحد‌های روستایی را مقاوم‌سازی کرده و جزو ۵ استان کشور است.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، نهضت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار