رئیس واحد بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تحصیل ۴۰۲ دانشجوی خارجی در این دانشگاه،‌ گفت: از این تعداد ۲۲۵ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷۷ نفر در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

عبدالامیر علامه هم اکنون ۴۰۲ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۲۵ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷۷ نفر در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند. اغلب این دانشجویان از کشور‌های افغانستان و عراق به ایران آمده‌اند. طبق آمار بیشترین دانشجوی بین المللی در دانشکده‌های علوم پزشکی، علوم انسانی، مدیریت و اقتصاد است.

رئیس واحد بین‌الملل و مدیر روابط علمی بین‌المللی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه دیپلماسی علمی در بخش‌های گوناگون شامل؛ علمی-پژوهشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، مسئولیت مدیران اجرایی و ستادی در توسعه دیپلماسی علمی، وظایف مدیران اجرایی و ستادی در بخش پذیرش دانشجو، در بخش همکاری‌های علمی و بین‌المللی، مسئولیت دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی در توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و مسئولیت دانشکده‌ها، گروه‌ها، اساتید و کارکنان در بخش دانشجویی را تشریح کرد.

 علامه با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های موجود برای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه تربیت مدرس، گفت: مهم‌ترین چالش‌ها در دو بخش یکی مسائل بین‌المللی (مانند تحریم‌های همه‌جانبه، کاهش عضویت در سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی و وضعیت اقتصادی) و یکی مسائل داخلی (مانند رویکرد سنتی نسبت به پذیرش دانشجو، ایجاد بستر مناسب در دانشگاه، مشکلات رفاهی دانشجوی خارجی، آموزش زبان فارسی، مشکلات مربوط به بانک، بیمه، مسکن دانشجویان بین‌المللی) وجود دارد که امیدواریم با رفع آن‌ها زمینه توسعه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار