استاندار سمنان از صدور کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد

آقای  هاشمی گفت:: از محل مصوبات سفر آبان ماه رییس جمهور به استان سمنان بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اقتصادی به این استان در نظر گرفته شد که اخذ کدگمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان با هدف تقویت تولید و اشتغال آفرینی یکی از این مصوبات بود.

استاندار سمنان می گوید : منطقه ویژه اقتصادی سمتان با کاربری تجاری صنعتی در زمینی به مساحت یک هزار هکتار در مجاورت شهرک صنعتی سمنان واقع شده و فاز عملیاتی فعلی این منطقه ویژه اقتصادی در حال حاضر محصور است.

به گفته ی استاندار سمنان، با اخذ این کد گمرکی اکنون سرمایه گذاران می‌توانند از خدماتی نظیر رویه‌های صادرات، ترانزیت، ورود قطعی، موقت و مرجوعی به گمرک بهره‌مند شوند.

هاشمی گفت: با صدور کد‌گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان و ارتقاء سطح خدمات این منطقه، زمینه اشتغال، تولید بیشتر و توجه به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و ایده‌های آنان فراهم می شود.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: یکی از مزیت‌های ویژه و حائز اهمیت منطقه ویژه اقتصادی سمنان، قرار گیری در مجاورت خط راه آهن سراسری تهران-مشهد است که زمینه را برای تسهیل و تسریع در امور مرتبط به صادرات تولیدات و کالا‌های شهرک‌های صنعتی استان و به طور ویژه شهرک صنعتی سمنان، فرآهم می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.