مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان از آغاز اجرای طرح ملی اوقات فراغت بچه‌های مسجد از ابتدای تیر در کانون‌های مساجد شهرستان خبر داد.

جعفر صادقپور در آیین زنگ آغاز اوقات فراغت که در مسجد علی ابیطالب (ع) کاشان برگزار شد گفت: طرح ملی اوقات اوقات فراغت بچه‌های مسجد امسال همزمان با سراسر کشور در ۲۰۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.

او می‌گوید: طرح ملی اوقات اوقات فراغت بچه‌های مسجد امسال با شعار «مسجد شور بندگی، نشاط زندگی» و پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا از امروز در کاشان آغاز می‌شود.

به گفته او، ۲۰۵ کانون فرهنگی هنری مساجد کاشان در چهار بخش مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک فعالیت دارد که ۱۱۰ کانون از این تعداد در شهر کاشان فعال است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان گفت: هفت کانون تخصصی فرهنگی هنری مساجد کاشان نیز در زمینه ورزش، تئاتر، عقاید اسلامی و سلامت و ۱۰ کانون ویژه در خارج از مساجد و در دانشکده فنی حرفه‌ای دختران و پسران، اداره زندان‌های کاشان و مصلی‌های نماز جمعه فعال است.

صادقپور گفت: همچنین چهار خانه دیجیتال در شهرستان کاشان فعالیت دارد که از این تعداد یک خانه دیجیتال در قمصر، یک خانه در شهرک ۲۲ بهمن و ۲ خانه دیجیتال در شهر کاشان فعال است.

او می‌گوید: آموزش، توزیع مواد بهداشتی و کمک‌های مومنانه به نیازمندان جامعه از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان در دوران شیوع کرونا با توزیع بیش از ۸۵۰ بسته گوشت گرم یک و نیم کیلوگرمی در ۲ مرحله بین نیازمندان شهرستان بوده است.

به گفته او، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان در حوزه کار آفرینی نیز با استفاده از ظرفیت‌های خود در زمینه‌های صنایع دستی، بافت تابلو فرش و صنایع دستی با هدف توانمند سازی خانواده‌ها فعالیت خواهند داشت.

صادقپور گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کاشان که با مظلومیت و بدون هیچگونه اجر و مزد منتی فعالیت دارند نیازمند حمایت شورای شهر، آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، شهرداری و دانشگاه‌های کاشان هستند.

به گفته او، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان می‌توانند از امکانات فرهنگی آموزشی، ورزشی اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، شهرداری و دانشگاه‌های کاشان به صورت نیم بها استفاده کنند.

فعالیت آموزشی اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان

حسین گلستانی فرد مسؤول اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان نیز از فعالیت پنج ستاد قرآن، عترت، ورزش، بانوان و ستاد توانمند سازی خبرداد.

او می‌گوید: برای ستاد توانمند سازی اعضای کانون‌ها از تمامی صاحبان ایده با هر نوع تخصصی دعوت به همکاری می‌شود.

مسئول اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مسؤول کانون‌ها توسط اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری کاشان خبرداد.

گلستانی فرد گفت: رویکرد امسال اتحادیه آموزشی است و آموزش‌های پیش بینی شده در ۱۲ کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که در حال حاضر ستاد قرآن، آموزش مربیان قرآنی را راه اندازی و تاکنون ۲۵۰ نفر ثبت نام شده اند.

او می‌گوید: آموزش تربیت مربی قرآن، کارگاه آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی، مستند سازی، فن آوری اطلاعات، مجری گری و ساماندهی امور ورزشی و فرهنگی از جمله برنامه‌های آموزشی پیش بینی شده اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاشان است.

آیین زنگ آغاز اوقات فراغت در شهرستان کاشان همزمان با سالگرد شهادت دکتر چمران، با حضور مسئولان اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دبیرخانه‌های فرهنگی هنری مساجد در مسجد علی ابن ابیطالب کاشان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.