محمد مخبر گفت: در حوزه مسکن کمک ودیعه ای را پیش بینی کردیم که اقدامات اجرایی برای پرداخت آن آغاز شده است.

معاون اول رئیس جمهور امروز(سه شنبه) در حاشیه حضور در وزارت راه و شهرسازی و بازدید از سامانه های مسکن این وزارتخانه با بیان اینکه دولت در حوزه بازار مسکن چند کار را همزمان انجام می دهد که یکی نظارت بر وضعیت اجاره بهای واحدهاست گفت: در این راستا کمک ودیعه مسکن را پیش بینی کرده ایم که اقدامات اجرایی برای پرداخت به متقاضیان آغاز شده است.

محمد مخبر همچنین گفت که در کنار این اقدامات، بخشنامه ای هم در جلسه سران تصویب شد تا اجاره های مسکن بی رویه بالا نرود و در روزهای آتی بازرسی ها در این رابطه هم شروع خواهند شد و سازمان تعزیرات با بنگاه هایی که در این خصوص تخلف کنند برخورد خواهد کرد.

ثبت‌نام برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در سال ۱۴۰۱ به مستاجران، از ۱۲ خرداد از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی http://saman.mrud.ir آغاز شده و مستاجران می‌توانند با مراجعه به این سامانه برای دریافت تسهیلات وام اجاره مسکن ثبت‌نام کنند.

به‌موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن به‌منظور حمایت از مستاجران در سال جاری تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود. 

سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوبه و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ساله است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفته دولت ۵ درصد از این ۱۸ درصد را پرداخت می‌کند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی می‌توانند از وام ودیعه مسکن استفاده کنند، اعلام کرده که قطعاً کسانی که تاکنون از وام ودیعه مسکن استفاده نکردند در اولویت استفاده قرار دارند. یکی از اولویت‌های بهره‌مندی از وام ودیعه مسکن این است که متقاضیان قبلاً از این وام استفاده نکرده باشند.

به گفته پروانه اصلانی افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره‌نامه و کد رهگیری باشند. هدف این است که واقعاً وام تسهیلات ودیعه مسکن صرف کمک ودیعه اجاره مسکن شود و نه صرف خرید کالاها و خدمات دیگر که آثار تورمی دارند.

برچسب ها: نقدینگی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۰۲ تير ۱۴۰۱
یکسال گذشت دولت متاسفانه بجای اصلاح عملکرد خوش دائما سراغ تنبیه و توجیه و گرفتن مالیات و مانور یارانه ای خودش هست. مردم از امید به زندگی نمره 10 آقای روحانی به نمره صفر مطلق اقای رئیسی رسیدن. ما قرار بود فقر ریشه کن کنیم!!!؟ سرچهارراهها گدا و گشنه زیاد شده سرقت‌ها زیاد شده کشت و کشتارها زیاد شده کلاهبرداری‌ها زیاد شده فساد زیاد شده تبعیض زیاد شده بیکاری زیاد شده طلاق زیاد شده بی اعتمادی زیاد شده مهاجرت زیاد شده فرار نخبه ها و سرمایه داران زیاد شده و..... البته دولت دستور داده همه چی رو ارزان حساب کنن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
آب وخاک لازمه حیات است ومتعلق به همه ونمیشود روی آن قیمت گذاشت،همانطور که جان افراد قابل خرید ومالکیت نیست آب وخاک هم باید ملی باشد،همانطور که محافظت از ان به عهده همه بوده وهست واز پول بیت المال بوده واتفاقا قشر ضعیف بیشتر از جان گذشته اند،باید مثل کشور های موفق مالیات سنگین ملک گرفته شود که همان حق دیگران است،مثلا۵درصد ارزش همه املاک سالانه به قیمت کارشناسی خود مالک (به شرط فروش با وجود مشتری بیشتر) وتقسیم کردن ان بین همه،باید منابع کشور( آب وبرقوگاز وبنزین وگازوییل و...) که متعلق به همه است به نرخ واقعی یعنی بالاترین خریدار فروخته شود وبین همه تقسیم شود،نه به شیوه فعلی که باعث انحصار واسراف وسوء استفاده بعضی میشود وقشر ضعیف کمتر بهرمند میشود،در کشوری با اینهمه منابع درصورت اجرا شدن موارد بالا وعدالت وشایسته سالاری،فقر واسراف وناهنجاری وپول باد اورده واختلاف طبقاتی وقیمت ملک والودگی هوا ومشکل آب،به شدت کم میشود.شیوه فعلی مانند اینست که یک گل را با آبیاری زیاد میگندانیم وگلی دیگر را باکم ابی میخشکانیم.
-
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
دروغ مگر کنتور داره
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۰۸:۲۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
تا کی میخاین دروووووغ بگین
وام مستاجر معرفی کردین رو بانک
هر بانکی میرم میگن بودجه نداریم
دیگه خسته شدیم از وعده های دروغتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
تو رو خدا دولت وارد معقوله مسمن نشه بازم بدبختی میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۱ تير ۱۴۰۱
شمابادخالت وحکم دادن برای صاحبخانه هایی که خانه رالازم دارند ومی خواهند مستاجررا بلند کنند دردسر ایجاد کردید .
Iran (Islamic Republic of)
پژوهش
۰۷:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
پروژه مسکن ملی که از زمان روحانی شروع شده با وجود واریز تمامی وجوه درخواستی بیش از یک ساله متوقفه و کندترین روند ساخت رو داره مردم توان اجاره نشینی ندارن با این قیمت ها و هر سالی رو که مستاجرن عذاب می کشن / پروژه m6
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۱ تير ۱۴۰۱
به جای این کارهای قرص مسکن مانند که خود عوارض دیگری دارند،باید شکاف ناعادلانه طبقاتی را درمان کرد،بیشتر از مقدار لازم خانه وجود دارد ولی عادلانه تقسیم نشده،یک فرد با توان وتلاش در حد متوسط جامعه باید بتواند درحد متوسط زندگی کند،عده ای هر چه میدوند به جایی نمیرسند وعده ای ندویده در اوجند،کشور برای عده ای بهشت وبرای عده زیادی جهنم شده ،یکی از پرخوری بیمار ودیگری از گرسنگی بیمار!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
آیا این بخش نامه های کذایی که صادر میکنی هیچ جای ضمانت اجرایی هم دارند آیا ، یا اینکه مثل بقیه بخشنامه ها صرفا برای اینکه جلسات خروجی پر بار داشته باشد صادر شده آیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۱ تير ۱۴۰۱
آقای معاون اول شما طف بکنید این حقوق ما کارمندها رو پرداخت کنید لطفا قسط داریم خرج داریم زندگی که نداریم
Iran (Islamic Republic of)
H.r
۰۷:۰۲ ۰۱ تير ۱۴۰۱
پیشنهاد من به دولت در قوانین بازنگری شود همه قوانین مسکن؛ معیشت ؛ قیمت گذاری ؛ پرداخت ها , دریافت های مالیاتی , یارانه , قیمت نان گوشت مرغ تخم مرغ و همچنین تولیدات کشاورزی و قدرت خرید مردم و همچنین دریافتی مردم در جامعه را در حد بالایی افزایش دهد و جامعه را به بخش مختلف تقسیم کند مانند کشاورزان , فرهنگیان ؛ درمان و بهداشت و کارگران و غیره ؛ هر کدام هم زیر شاخه داشته باشند ما باید از تاریخ خودمان برای باقی ماندن استفاده کنیم نه دیگر کشورها ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
بهترین راه برای بدهکار کردن مردم و حکومت به مقروضین.به فکر جن هم نمیرسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۰۱ تير ۱۴۰۱
سلام ،

جرم انگاری در مرحله بعد ،
آنچه الآن مشخص است کار انبوه و تجاری است ،
پس قانون اول قانون مالیات است ،
شما او را شامل قانون بکنید ،
تا بعد برسیم به اینکه قانون چه کاری را درست و چه کاری را غلط تعیین کرده است ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۳:۰۷ ۰۱ تير ۱۴۰۱
طرح میدن بدون اینکه دو دقیقه روش فکر کنن. فقط میخان الکی بگن ما کار کردیم و.... اخه این مسخره بازی ها کی تموم مبشه. اون بدبختی که پول پیش خونه ش 20,ملیون تومن هست. بهش وام تعلق نمیگیره. چون پول پیشش صد ملیون نیست.بعد به اونی که صد ملیون پیش بابت اجاره خونه دادن صد ملیون وام میدن‌ . اون بدبختی هم که پول پیش خونش بیست ملیون بود . بره چادر اجاره کنه . یا بمیره.
Iran (Islamic Republic of)
عباس نصراله زاده
۰۲:۰۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
سلام ۳۵ ساله که مستاجر هستم ودر سال قبل برای ودیعه مسکن به بانک ملی نزدیک خانه که ثبت نام کرده بودم چندین بار مراجعه وهر بار فرمودن اعتبار نیامده ودر نهایت اعلام کردن که به بانک مراجعه نکرد ورد شد وحالا برای ودیعه مسکن پول نیاز دارم و میگن شما چون تاریخ اجاره شما پایان مهلت یک شهریور هست نمیتونیم بدیم لطفا همکاری بفرمایین
Iran (Islamic Republic of)
اکرامی
۰۲:۰۴ ۰۱ تير ۱۴۰۱
ای دولت اینقدر وام وپول بی پشتوانه نریز تو دامن بنگاههای املاک .هر وامی بدی به ملت سراز جیب املاکیها در میاورد که باهاش ماشینهاشون رو یک مدل بالاتر بخرند وهیچ مشکلی از مستاجرین حل نمیشه.ازماگفتن از دولت نشنفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
این کمک هزینه با افزایش کاذب قدرت بعضی از مستاجران خودش باعث افزایش هزینه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۰۱ تير ۱۴۰۱
واقعا اول خدا به داد ما بدبختای کرایه نشین برسه بعد هم یکم به شما مردونگی بده انسانیت بده که واسه یه بار هم که شده انسان باشین ن شیطان مگه قدرت چیه که حتی یه دلال مسکن هم نمیشه باهاش حرف زد شماها میگین دین ما اسلامه اخه مگه دلال املاک یا هر دلالی سر معامله خدا یادش میاد یا اسلام پیغمبر به فرموده حضرت علی ع که میگه اگه دیدین کسی واقعا دستش تنگه به کمک احتیاج داره و اگه واقعا کاری از دستت برمیاد براش کاری نکنی پس واقعا مسلمان نیستی حتی اگه تمام عمرت رو نماز خونده باشی یا مکه رفته باشی خودتون قضاوت کنین فقط من نیستم با دو تا بچه شغل کارگری اونم در این وعضیت گرونی پیش زنو بچهام شرمنده میشم ن مثل اینقدر زیاده که نمیشه حساب کرد با هر جور گرونی کنار اومدیم ولی خدا وکیلی این یه قلمو دیگه نمیتونیم پس اگه واقعا مسلمون هستین یه کاری واسه ما کرایه نشینها بکنین شمارو به جون بچهاتون قصم میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۱ تير ۱۴۰۱
سلام بنده خونه پدرم اجاره نشینم،به همین علت وام ودیعه بهم تعلق نمیگیره،هرچقدبه رئیس شعبه میگم قبول نمیکنن که این قراردادها قابل قبول نیست،میگن هزینه اش رو من بدم بیائیدتحقیق بازم قبول نمیکنن،تورو خدا برای این مشکل ماهم فکری کنید،نه حرفمون بگوش رئیس جمهورمیرسه نه رئیس بانک مرکزی!شماروبقرآن کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
فقط دروغ سر کار گزاشتن مردم تعزیرات یه سرم به بانک های عامل بزنن لطفا ببینن اصلا وامی میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
بله من گرفتم از بانک ملی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۱ تير ۱۴۰۱
بنگاه املاک متاسفانه قولنامه سوری میدهند باز وامهای بی مورد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی رنجبر
۰۰:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اینجانب چند وقت است بیکارم درثبت نام وام مسکن هرچقدر میخواهم ثبت نام نمیتوانم بکنم وباید درچندروز اینده باید اساس کشی کنم وبرای ودیعه مسکن کم دارم چکار بکنم09149160974
Iran (Islamic Republic of)
شهیاد
۰۰:۳۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
دولت 4سال پیش بعد از گرون شدن فضایی مسکن و اجاره ها بزرگترین ضربه رو به مستاجر زد چون این وام ها ناچیز درمقابل افزایش نجومی اجارهای توسط موجران دردی رو دوا نمیکنه و حتی مستاجران درپرداخت و تهیه ضامن ناتوان هستند تنها کمک دولت به مستاجران اینست که تورم رو مهار کرده باپایین آوردن دلار و توافق برجام و قیمت اجاره ها را کنترل کرده و قیمت اجاره ها رو کارشناسی کرده و بعد دست مستاجر بدند تا هرکس قیمت اجاره ملک خود رااختراع نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۱ تير ۱۴۰۱
شما آقای وزیر..آمار کلی افراد مستاجر رو دارید پس چه لزومی هست بازار گرمی کنید ...
سالی ده بار آمار میگیرید و باز هم فقط حرف می‌زنید..اگه دلسوز ما مردم بی پشتوانه هستید خب عمل کنید یا خونه بمون بدهید
شما حتی برای مسکن آورده 40 میلیونی خواستار شدید .اونی که میتونه هر بار قسط ۴۰ میلیونی پرداخت کنه فقیر نیست ..فقیر منو و خیلی از دیگران هستیم که به نون شب محتاجیم ...
خدا لعنت کنه مسئولین سنگ دل
Iran (Islamic Republic of)
اباصلت فرمانی
۲۳:۵۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام
شما رو به خدا اگه میخواهید کمک به مستاجر کنید فکری برای ضامن بکنید ،من از کجا دونفر ضامن کسراز حقوق بیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
آدم نادان و بی سواد مگه می‌دونه مملکت داری چیه اینهمه قدرت و اختیارات داده شده به کسی که نمی دونه دو دو تا چندتا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
با کدوم پول با ۱۰ درصد افزایش حقوق قسط وام رو بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۱ تير ۱۴۰۱
دوست عزیز خیلی ها همین حقوق رو هم ندارن چه برسه به ۱۰ درصد افزایش حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
خب حالا این طرح بخادبه اجرابرسه پول میخاین
از کجابایدبیارین؟باید اجناس روگرون کنید این همون اجرایی هست که دربارش حرف زدین
مابیقیه دیگه شرمنده ملت میشین یاقیف هست قیرنیست یاقیرهست قیف نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
توم دوستتو میخای وزیر کار کنی عجب
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
بسم الله الرحمان الرحیم . لعنت خدا بر قوم ظالم و انها که به مردم ظلم میکنندو بیت المال را میخورند
France
ناشناس
۲۳:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
پس کی میخواهید قیمتها را ثابت نگهدارید. اینجوری که قیمت همه چیز سر به فلک میگزارد. مردم دیگر توان پرداخت وام را ندارند. واقعا خوشبحال دلالان مسکن که چون پول دارند به هر طریقی میتوانند به مردم زور بگویند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
من نه مسکن دارم نه ملک ولی کسی که خونش و میده اجاره فقط و فقط داره پول افت خونه شا میگیره هیچ وقت یه خونه کلید نخورده قیمتش با خونه 10 سال کار یکی نیست حتی اگه بازسازی بشه و هزینه بشه توش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
چهارساله میشین
Iran (Islamic Republic of)
سوال
۲۳:۰۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
نزول و ریا این کمک هزینه چند در صدی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
عجب راه حل هایی طرف هم به بانک قسط بدهدهم به صاحب خانه بعدبا کدام درآمد حتما با افزایش ده درصدی شما
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۲۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
آقای مخبر بهترین درمان تولید حداقل 10 میلیون مسکنه تا به آرامش برسه بجای بهانه و تنبیه و مالیات دنبال اقدامات سریع و واگذاری‌های هفتگی باشید البته واقعی نه احیانا ساختگی
Iran (Islamic Republic of)
روناک
۲۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
چرا اینقدر مردمو سرکار میزارید همه کاراش کردم سامانه پیگیری درخواست خطا میده زنگ زدم میگن فقط به اونایی میدیم که اجاره نامشونم برای بعد از ۱۴۰۱ هست. یعنی ما که اجاره ناممون دی ماه ۱۴۰۰ هست مستاجر نیستیم
آخرین اخبار