مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به انجام ۱۶۴ مورد بازرسی از شهربازی و مراکز تفریحی کرمانشاه گفت : پنج مکان تفریحی کرمانشاه موفق به دریافت تاییدیه استاندارد شدند.

مهدی حسین پور گفت : با آغاز فصل تابستان و افزایش استفاده از مکان‌های تفریحی از جمله شهربازی، پارک‌ها و مراکز تفریحی، اداره کل استاندارد با هدف شناسایی نواقص و وضعیت تجهیزات موجود در شهربازی‌ها، زمین‌های بازی، مهدکودک‌ها و خانه‌های بازی، طرح ویژه بازرسی و استانداردسازی این تجهیزات را در دستور کار دارد.

 ۲۳ مکان تفریحی، شهربازی و... در کرمانشاه وجود دارد طی چند سال اخیر فعالیت بخش عمده‌ای از این مراکز به دلیل شرایط بیماری کرونا تعطیل شد و تنها هشت مرکز فعال هم اکنون در سطح استان شناسایی شده اند.

از این هشت مرکز پنج مرکز تفریحی آن در شهرستان کرمانشاه موفق به استانداردسازی و تاییدیه ایمنی شده‌اند و سه مرکز دیگر جهت دریافت تاییدیه استاندارد اقدامی نکرده اند که اخطار‌های لازم به آن‌ها داده شده است.

طی یک سال گذشته تعداد ۱۶۴ بازرسی فنی و ارزیابی از این مراکز انجام شده است.

تمامی تجهیزات تفریحی منصوبه در شهربازی‌ها، زمین‌های بازی، مهدکودک‌ها و خانه‌های بازی کودک مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است، در این راستا اداره کل استاندارد به منظور حفظ سلامت و ایمنی کودکان و ایجاد اطمینان خاطر خانواده‌ها تهمیدات سختگیرانه‌ای را در پیش گرفته است.

در راستای کاهش مخاطرات استفاده از این تجهیزات از تمامی بهره‌برداران از جمله شهربازی‌ها، خانه‌های بازی سرپوشیده و ... درخواست می‌شود درهنگام بهره برداری وسایل بازی به نکات و استاندارد‌های لازم توجه کنند.

پیش از خرید تجهیزات بازی، از استاندارد بودن آن‌ها اطمینان حاصل کرده و برای اخذ مجوز حین نصب جهت مشاوره فنی با کارشناسان اداره کل استاندارد به عنوان دستگاه ناظر، مراجعه کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.