محققین شرکت دانش بنیان پروتئین فناور موفق به ساخت انواع مختلف فاکتور‌های رشد و آنزیم‌های دارویی شده اند که در صنعت پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محققین شرکت دانش بنیان پروتئین فناور گفتند: انواع مختلف فاکتور‌های رشد، آنزیم های دارویی و آنزیم‌هایی که در کیت‌های تشخیص طبی هستند و در سویه‌های باکتری‌ها و مخمر فعالیت می‌کنند را توانسته ایم به مرحله تولید برسانیم.

Pdnf, gdnf، fgf و egf محصولاتی از شرکت دانش بنیان ما هستند که بیشتر در پزشکی و ترمیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گفته این محققین جوان محصولات آن‌ها که به مرحله تولید رسیده اند، به شرکت‌های شفا ، برکت و پرسیس نیز این ارائه شده اند. در مقایسه آن‌ها با نمونه‌ خارجی نیز مشخص شده است که تاثیر محصولات این شرکت با نمونه‌های خارجی تفاوتی نداشته و اثرگذاری مانند همان نمونه داشته است.

یکی از دانشجویان جوان این شرکت دانش بنیان گفت: محصولات ما نسبت به نمونه‌های خارجی قیمت کمتری هم دارد و همین موضوع نیز از مزیت‌های آن نسبت به محصول خارجی است.

او گفت: در پزشکی و مسائل تحقیقاتی و بنیادی به این ترکیبات دانش بنیان نیاز داریم. به عنوان مثال فاکتور‌های رشدی که تولید کرده ایم بسیار در بحث پزشکی مورد نیاز هستند.

او گفت: فاکتور‌های رشد ما و بعضی از آنزیم‌هایی که در کیت‌های تشخیص طبی استفاده می‌شوند نیز به تولید انبوه رسیده اند. در بعضی از شرکت‌ها نیز در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار