پیش بینی شده ۱۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کشت لوبیا اختصاص یابد.

خدا مراد طرفدار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با آغاز کشت لوبیا از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت لوبیا اختصاص یافته است.

او گفت: شهرستان اقلید قطب تولید لوبیا در استان فارس و بیش از ۷۰ درصد از لوبیای استان فارس در این شهرستان تولید می‌شود.

طرفدار با اشاره به اینکه کشت لوبیا در شهرستان از اردیبهشت ماه آغاز و در شهریورماه برداشت می‌شود گفت: با تولید ۴۲ هزار تن محصول بخش زیادی از نیاز بازار استان فارس و استان‌های همجوار را تامین کند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: ارقام بذر مصرفی برای کشت، شامل ارقام مختلف چیتی و قرمز بوده که با حضور مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های مختلف تولیدکننده بذر، رقم‌های جدیدی، چون چیتی صالح، غفار، کوشا و صدری، لوبیای قرمز دادفر و لوبیا سفید درسا نیز در سال‌های اخیر کشت و به سبد بذری کشاورزان شهرستان افزوده شده است.

او گفت: با ورود شرکت‌های تولید بذر در این عرصه و فعالیت این شرکت‌ها علاوه بر خرید محصول با قیمت مناسب، زمینه تولید بذر مرغوب و با کیفیت و با خلوص بالا و مناسب منطقه فراهم شده است.

طرفدار گفت: وجودشرایط جوی مناسب، خاصیت انبارداری محصول، استفاده از سیستم‌های مناسب مدیریت آب در مزرعه و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری، استفاده از شیوه‌های مبارزه بیولوژیک در شهرستان، وجود ایستگاه تحقیقات کشاورزی و کشاورزپیشرو در منطقه از دلایل موفقیت کشت لوبیا در شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار