مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: برداشت محصول بِه در ۱۰۵ هکتار از باغ‌های سپیدان به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نصیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: متوسط عملکرد بِه در این شهرستان ۱۵ تن در هکتار است و امسال در شهرستان سپیدان بیش از هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شد.

او، ارقام اصفهان و نطنز را مهم‌ترین ارقام محصول بِه این شهرستان عنوان کرد و افزود: این ارقام علاوه بر تطابق و سازش پذیری با شرایط منطقه، از عملکرد مطلوب، کیفیت طعم و عطر و بازارپسندی رضایت بخشی نیز برخوردارند.

نصیری  اولویت کاربرد کود‌های آلی و کمپوست در تغذیه این درختان و حداقل استفاده از کود‌های شیمیایی و سموم دفع آفات را از برنامه‌های آموزشی و ترویجی مدیریت جهاد سپیدان عنوان کرد و گفت: محصولات باغی شهرستان سپیدان به عنوان قطب تولیدات باغی استان فارس، از جایگاه ویژه‌ای در بازار‌های داخلی و خارجی برخوردارند.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان تصریح کرد: میوه به، علاوه بر اینکه به صورت مربا، شربت، چای و دم نوش در سبد غذایی خانواده‌ها جای دارد، در طب سنتی نیز به صورت به دانه برای رفع گلودرد، بهبود سرماخوردگی و التهاب مجاری تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برداشت لوبیا از مزارع سپیدان

مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با بیان اینکه کشاورزان شهرستان سپیدان امسال ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت لوبیا اختصاص دادند، گفت: میزان عملکرد لوبیا ۲ تن در هکتار است و کشاورزان سپیدانی امسال حدود ۸۰۰ تن لوبیا برداشت و روانه بازار مصرف کردند.

او افزود: برداشت لوبیا از مزارع این شهرستان از ابتدای مهرآغاز و تا اوایل آبان ادامه داشت.

نصیری با بیان اینکه عمده ارقام کشت شده لوبیا در سپیدان از نوع قرمز، چیتی کپسولی بلند، کوتاه و چشم بلبلی است گفت: این ارقام با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه از سازگاری بالایی برخوردارند.

او بیان کرد: محصول لوبیای تولیدی روانه عمده فروشی‌های شیراز می‌شود و مقداری هم به صورت بذر نگهداری و یا به مصرف خرده فروشی می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح کرد: آبیاری بیش از ۲۰۰ هکتار از مزارع لوبیا به صورت نواری با روش تیپ بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار