مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص وقوع موج گرما طی چند روز آینده در استان، احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع خشک البرز دور از انتظار نیست.

آقای فلاح نژاد گفت: براین اساس برداشت گندم و جو در اسرع وقت، خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع پس از برداشت، جمع آوری علف‌های هرز خشکیده درحاشیه مزارع، اتخاذ تدابیر لازم از جمله ایجاد آتش شکن و آماده نگه داشتن ادواتی مانند سم پاش و دیسک از جمله توصیه‌های کاربردی کشاورزی دراین زمینه به شمارمی رود.

او می گوید: کاهش دور آبیاری در مزارع و باغات با توجه به افزایش دما، مدیریت مصرف آب در مزارع سبزی و صیفی با توجه به افزایش دما، استفاده از کود اوره به صورت سرک در مزارع ذرت و آبیاری به هنگام به منظور جلوگیری از تنش رطوبتی از دیگر توصیه‌های کشاورزی مدیریت بحران استانداری البرز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: همچنین پسته کاران مراقبت‌های لازم را برای نظارت آفت پسیل پسته در باغات داشته و اقدام به محلول پاشی با استفاده از کود‌های پتاسه جهت افزایش مقاومت در برابر تنش‌های دمایی شود.

 

آقای فلاح نژاد گفت: حفاظت از نهال‌های جوان با استفاده از قیم و اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت سازه‌های گلخانه‌ای با توجه به پیش بینی وزش باد شدید، تنظیم دریچه‌های سالن‌ها و تهویه گلخانه‌ها با توجه به پیش بینی گرد و خاک، کنترل دما و رطوبت گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به روند افزایش دما از دیگر توصیه‌های کشاورزی است که به دلیل افزایش دما و رخداد موج گرمایی می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.