همه ساله تصادفات زیادی در جاده‌های خراسان جنوبی رخ می‌دهد که برای کاهش حوادث باید علاوه بر رعایت مقررات، به فکر ایمن سازی جاده‌ها نیز بود.

خراسان جنوبی یکی از استان‌های کویری کشور است که ۱۷ هزار کیلومتر راه در آن وجود دارد.

این استان محل اتصال کریدور‌های ارتباطی است و همه ساله مسافران زیادی از آن برای رسیدن به سایر استان‌ها عبور می‌کنند.

مشکلات راه‌های خراسان جنوبی به حدی است که امسال تصادفات در آن افزایش داشته و نیاز است تا چاره‌ای برای حل مشکلات آن اندیشیده شود.

جاده ها کویری است، نیازمند مجتمع خدمات بین راهی هستیم

یکی از رانندگان اتوبوس گفت: جاده‌های خراسان جنوبی از جمله جاده بیرجند – اسدیه و طبس – یزد نیازمند اقدامات زیادی است و نقاط حادثه خیز در آن‌ها زیاد است.

او گفت: جاده‌های استان کویری است و به همین سبب رانندگان خسته می‌شوند؛ جاده‌های خراسان جنوبی نیازمند مجتمع‌های بین راهی هستند که کمتر در مسیر‌ها دیده می‌شوند.


بیشتر بخوانید


یکی از مسافران که ساکن مشهد است نیز گفت: از خراسان جنوبی به خراسان رضوی می‌روم؛ یکی از جاده‌های دارای مشکل جاده بیرجند – قاین بوده که تا حد زیادی مشکلات آن برطرف شده است.

او گفت: باید برای باقی جاده‌های این استان نیز فکری شود، زیرا هر بار که چه با خودروی شخصی و چه با اتوبوس از خراسان جنوبی عبور می‌کنم، شاهد تصادف هستم.

وقوع ۴۵۳ حادثه رانندگی در جاده های خراسان جنوبی

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۵۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان کشته شده اند و ۵۲ درصد حوادث از نوع واژگونی است.

او گفت: ۴۵۳ تصادف از ابتدای امسال در جاده‌های خراسان جنوبی به وقوع پیوسته که در این تصادفات ۸۲۴ نفر مجروح شده اند.

سرهنگ رضایی گفت: شناسایی، آشکارسازی و رفع نقاط حادثه خیز یکی از راه حل‌هایی است که باید به آن توجه شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

شهرستان‌های نهبندان و طبس به ترتیب با ۱۶ و ۷ کشته، بیشترین تلفات جاده‌ای را از ابتدای امسال داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.