استاندار خراسان جنوبی گفت: در طرح نوروزی امسال، استان رتبه اول کشور در کاهش تلفات جاده‌ای را کسب کرد.

قناعت در ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی گفت: در طرح نوروزی امسال وزارت کشور بر روی همه بخش‌ها حساس بود، اما بر روی موضوع کاهش تصادفات جاده‌ای حساسیت بیشتری داشت که استان توانست رتبه اول کشور در کاهش تلفات جاده‌ای را کسب کند.

او گفت: در نوروز امسال، با افزایش ۶۰ درصدی تردد در جاده های استان اما تصافات تنها ۱۳ درصد افزایش یافت، که باید برای رفع نقاط حادثه خیز و موانع ترافیکی اقدامات موثری در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

قناعت گفت: دو بانده شدن محور‌های مواصلاتی استان در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی۵۲۰ میلیارد تومان برای احداث و دوبانده کردن محور‌های استان تخصیص یافته که نوید تحول بیشتر در این بخش خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او گفت: استان در زمینه اقامت مسافران نوروزی رتبه یازدهم کشور، در زمینه تردد جاده‌ای رتبه هشتم، ماندگاری مسافر رتبه پنجم و در زمینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و فروش صنایع دستی هم جزو ۱۰ استان اول کشور بود.

قناعت گفت: خراسان جنوبی در مسیر تردد مسافران نوروزی به خصوص زائران بارگاه مطهر رضوی قرار دارد که این موضوع مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آمار طرح نوروزی ۱۴۰۱، ماندگاری مسافر در خراسان جنوبی بالاست که موفقیت خوبی برای استان است البته برای تعطیلات تابستان امسال باید روی این موضوع بیشتر کار شود.

او گفت: یکی از نقاط ضعف ما در استان، بحث کمبود و ضعف مجتمع‌های بین راهی است که این کمبود به دلیل کویری و طول زیاد مسیر‌های ارتباطی، آسیب‌هایی به مسافران وارد می‌کند و از طرفی هم احتمال تصادفات جاده‌ای را بالا می‌برد.

قناعت گفت: فرمانداران ۱۱ گانه خراسان جنوبی قبل از حضور مسافران نوروزی امکانات رفاهی در مناطق گردشگری را پیش‌بینی کنند تا در سفر‌های بعدی شاهد مسائل پیش پا افتاده رفاهی در ارائه خدمات به مردم و مسافران نباشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال میزان تردد در جاده های استان بیش از پنج میلیون و ۵۷۸ هزار فقره بود که در مقایسه با پارسال ۶۰ درصد افزایش یافت.

او گفت: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، ۶۰ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.