معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت:   هم اکنون ۵۹۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: تا پایان امسال ۱۰۰ کیلومتر از این باند‌های دوم با اعتبار هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

عباس زاده با تشکر از تلاش‌های دستگاه‌های امدادی و خدماتی در تعطیلات نوروز گفت: در نوروز ۱۴۰۱ با وجود افزایش ۵۰ درصدی تردد‌ها نسبت به سال قبل، تلفات جاده‌ای ۶۸ درصد کاهش داشت که سبب شد خراسان جنوبی رتبه اول کاهش فوتی‌های حوادث رانندگی را در کشور به خود اختصاص دهد.

او گفت: حذف نقاط حادثه خیز و ایجاد استراحتگاه‌های موقت از اولویت‌های امسال استان است و باید همه دستگاه‌ها برنامه‌های خود را برای ایمنی راه‌ها در نشست بعدی این کمیسیون اعلام کنند. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: از ۳۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان ۱۳ نقطه رفع شده است و ۶ نقطه دیگر در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال رفع می‌شود.

جلال زاده  گفت: رئیس سازمان راهداری کشور قول تامین اعتبار برای رفع ۱۲ نقطه باقی مانده را  داده است .

او گفت: علاوه بر این نقاط حادثه خیز، پارسال ۶۹ نقطه جدید حادثه خیز دیگر هم در استان شناسایی شده که در صورت تصویب در کشور، برای رفع آن‌ها هم برنامه ریزی خواهد شد.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان هم به کمبود استراحتگاه‌های موقت و دائم در محور‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: ایجاد شیب شیروانی در محورها، سبب کاهش واژگونی‌ها و خروج خودرو‌ها از جاده می‌شود که ضروریست برای این موضوع برنامه ریزی لازم انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.