عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان، استفاده از منابع گازی در آب‌های سرزمینی را حق لبنانی‌ها دانست.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان گفت: این حق لبنانی هاست که در منابع گازی خود در آب‌های سرزمینی لبنان سرمایه گذاری و بدون هیچ مانعی از این منابع استخراج کنند.

به گزارش شبکه المنار، محمد رعد در سخنرانی خود در مراسم یادبودی در شهرک جبشیت - از توابع منطقه النبطیه گفت: لبنانی‌های بسیار محتاطانه نتایج دخالت‌های فرستاده آمریکا درباره (ترسیم) مرز‌های دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی را زیر نظر دارند.

محمد رعد تأکید کرد لبنانی‌ها حق دارند با کمترین هزینه، کمترین زمان و آسان‌ترین راه در منابع ملی گاز طبیعی خود سرمایه گذاری کنند و بدون هیچ مانع و یا مناقشه‌ای آن را استخراج کنند.

وی در مورد وضعیت معیشت مردم گفت: افزایش نرخ دلار شرایط زندگی را دشوار و این افزایش فراتراز توان مالیات دهندگان لبنانی است و این امربر دوش شهروندان سنگینی کرده و شرایط اقتصادی، توسعه و عمران و وضعیت اجتماعی کشور را فلج کرده است.

محمد رعد افزود: اولویت کشور ایجاب می‌کند که پس از انتخاب نخست وزیر، سیاست‌هایی اتخاذ شود که باعث کاهش هزینه‌های زندگی، کاهش و تثبیت نرخ ارز و تهیه دارو برای درمان مبتلایان به بیماری‌های صعب العلاج و مزمن و نیز تامین اقلام اصلی و ضروری مواد غذایی در بازار‌ها شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این موارد، حمایت از وجوه سپرده گذاران، بازگرداندن پول‌های منتقل شده به خارج از کشور، از سرگیری بررسی بودجه عمومی کشور، تصویب قانون تسهیل و کنترل نقل و انتقالات (پول) و بازنگری در ساختار و عملکرد بانک‌ها باید در اولویت‌های برنامه‌های دولت آینده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار