مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان گفت: نیاز به ۲ گروه خونی -O و -AB بیش از سایر گروه‌ها وجود دارد، البته نیاز به همه گروه‌ها همیشگی است.

علی فیضی گفت: علت نبود کمبود خون در ذخایر خونی استقبال خوب مردم استان از فراخوان‌های اعلام نیاز‌ها گروه‌های مختلف خون است، البته حتی بدون انتشار فراخوان، شاهد حضور افراد واجد شرایط اهدای خون در مراکز فعال در سطح استان هستیم.

او می گوید: گروه‌های خونی کمیاب، نیاز کمتری به خون دارند و زمانیکه افراد دارای این گروه‌های خونی به این مایه حیاتی نیاز پیدا کنند در شرایط اضطرار قرار می‌گیرند.

مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان گفت: البته همه گروه‌های خونی نیاز هستند، اما گروه خونی -O، چون دهنده عمومی است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند، ولی گیرنده اختصاصی محسوب می‌شود، اهمیت زیادی دارد، همچنین -AB به دلیل افراد اهداکننده آن کم بوده و برخی از بیماران تالاسمی هستند و باید به صورت ماهیانه از خون استفاده کنند، بنابراین نیاز بیشتری به این ۲ گروه خونی وجود دارد.

به گفته مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان افراد به صورت خودجوش در بازه زمانی ۳ ماه یک بار که زمان استاندارد و مناسب اهدای خون است، به مراکز خونگیری مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: باتوجه به استقبال مردم و همکاری آن‌ها در این زمینه، هیچگونه مشکلی در تامین خون و فرآورده‌های خونی نداریم، ولی به دلیل اینکه این نیاز همیشگی و مستمر است، باید این یاری و همراهی نیز تداوم داشته باشد تا بتوانیم نیاز بیمارستان‌ها و بیماران نیازمند را تامین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.