سید امیر آقایی گفت: بعضی از نهادها مانند بنیاد ملی بازیهای رایانهای تامین مالی برای بازیسازها در نظر گرفته است.
به گفته دبیر قرارگاه بازارپردازی فرهنگی، قرار نیست با تامین مالی و اعتبارات داده شده هزاران بازی موبایلی طراحی شود. بلکه بازیهایی با محوریت شخصیت محبوب طراحی میشود تا این بازیها برای عرضه به مخاطب دیده شود.
پیش از این، سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفته بود، در زمینه ورود کاراکترها، انیمیشینها و عروسکها به حوزه بازیهای دیجیتالی موفق نبودیم.
سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور هم گفته بود، با سفارش و دستورالعمل نمیتوان شخصیت محبوب برای کودک و نوجوان خلق کرد.