پژمان گفت: ما در زمینه ورود انیمیشین‌ها به حوزه بازی‌های دیجیتالی موفق نبودیم و لازم است با همگرایی بین مجموعه‌ها زیر ساخت لازم را فراهم کنیم.

سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: باید در دستگاه‌های حاکمیتی برای بازارپردازی فرهنگ و صنایع خلاق، بستر همگرایی شکل بگیرد تا زیر ساخت لازم برای شگل گیری دستاوردهای صنایع فرهنگی و رسانه‌ای کشور فراهم شود.

۲۴ خرداد ماه نشست خبری مراسم امضا و تبادل موافقت‌نامه‌های همکاری شورای فرهنگ عمومی با ۱۱ سازمان و نهاد برای توسعه بازارپردازی فرهنگی برگزار شد. یکی از اهداف این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های فرهنگی برای توسعه بازار‌پردازی فرهنگی است.

منظور و معادل بازار‌پردازی فرهنگی کسب و کارهای فرهنگی است که با خلق شخصیت توانسته‌اند زنجیره محصولات فرهنگی را به وجود بیاورند.

یعنی زنجیره‌ای از تولید اسباب‌بازی، عروسک، بازی رایانه‌ای، انیمیشین، نوشت‌افزار، لباس و ... برای عرضه به مخاطبان کودکان و نوجوانان که می‌تواند بر ذائقه آنها تاثیر بگذارد و به عنوان کسب‌و‌کارهای فرهنگ‌بنیان شناخته شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شبکه ای از صنایع فرهنگی که بتواند با هماهنگی کامل، شخصیت بازی را تبدیل به جریان اقتصادی کند، ایجاد نشده و نیازمند تلاش بیشتر در این عرصه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار