رئیس بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی (ع) گفت: نیکوکاران دزفول ۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال برای خریداری ۴ دستگاه کلاه ویژه جلوگیری از ریزش موی بیماران مبتلا به سرطان اهدا کردند.

محمد رضا اسماعیل چگنی گفت: کلاه‌های شیمی درمانی توسط خانواده مرحوم حاج محمد رضا ریسمانسنج خریداری و به بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) اهدا شده است.

به گفته او،   نقش این کلاه‌ها جلوگیری از ریزش موی بیماران در حال شیمی درمانی است.

رئیس بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی (ع) ضمن تشکر از خانواده نیکوکار مرحوم ریسمانسنج که همواره حامی بیماران سرطانی دزفول بوده اند، گفت: این خانواده علاوه برتامین این کلاه‌های مخصوص شیمی درمانی، پیش از این هزینه دستگاه ماموگرافی و بخش بستری این بیمارستان را نیز تقبل کردند.

عضو هیات مدیره بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول نیز گفت: متاسفانه سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد نیاز مبرم به شیمی درمانی جهت کنترل و یا درمان بیماری دارند.

محمد مهدی مجاهد به عوارض مختلف شیمی درمانی اشاره کرد و گفت: مهمترین عوارض شیمی درمانی تغییر ظاهری و ریزش مو است که بیماران از آن گله‌مند هستند.

به گفته او،   ریزش مو به دلیل اثر دارو بر فولیکول‌های مو پس از ۲ هفته از آغاز شیمی درمانی شروع می‌شود که با تغییرات اساسی روحی و روانی برای بیمار همراه است.

آقای مجاهد می‌گوید: جلوگیری از ریزش مو در این بیماران، در کیفیت زندگی آنان در طول درمان بسیار تاثیر گذار است.

او گفت: بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) به همت خیرین و با توجه به تعداد زیاد بیماران جوان تحت پوشش که در این مرکز درمانی در حال شیمی درمانی هستند و تاثیر عمیق ریزش مو بر روح و روان اقدام به خرید ۴ کلاه شیمی درمانی (دستگاه سردکننده) کرده است.

عضو هیات مدیره بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول  ادامه داد: باوجود اینکه ریزش مو در دوره شیمی درمانی موقتی است و پس از ۶ ماه موی بیمار می‌روید، ولی بیشتر بیماران در طول این دوره نگران ریزش مو‌های خود هستند.

محمد مهدی مجاهد گفت: عملکرد این دستگاه سرد کننده بر روی پوست سر است و میتواند از ۵۰ تا ۷۰ درصد ریزش مو را در بیماران کاهش دهد البته این موضوع با توجه به نوع داروی شیمی درمانی، طول درمان، سن و همچنین جنس مو متفاوت است.

او می‌گوید: برای درمان ابتدا باید کلاه شیمی درمانی که برای بیمار قابل تحمل است را انتخاب و پوست سر را از ۱۵ دقیقه قبل از انجام شیمی درمانی تا ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پس از شیمی درمانی سرد نگه داشت.

عضو هیات مدیره بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول گفت: مراحل این درمان ممکن است حدود سه الی چهار ساعت زمان نیاز داشته باشد از خیرین شهرستان دزفول که همواره یار بیماران سرطانی هستند قدردانی می‌کنم.

این بیمارستان خدماتی، چون ویزیت بیمار، تزریق شیمی درمانی، پرتودرمانی، سی تی اسکن و ماموگرافی، تامین محل اقامت بیمار و همراه او و تامین وعده‌های غذایی ارائه می‌دهد.

همچنین  این بیمارستان بیش از هشت هزار و ۳۰۰ بیمار  مبتلا به سرطان از سراسر کشور را تحت پوشش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
خدا خیر بده دکتر چگنی عزیز رو .مستدام باشند