رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: به منظور ارائه خدمات دولتی به بیماران مبتلا به سرطان، برای نخستین بار در شهرستان شوشتر، بخش شیمی درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء(س) راه اندازی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - مجتبی کلانتر گفت: این بخش با کمک علیرضا غلامعلی زاده باغبان از خیرین شهرستان و با مشارکت دانشکده علوم پزشکی شوشتر ساخته شده است.

او می‌گوید: در این بخش خدمات مختلفی اعم از تشخیص زودهنگام سرطان ها، غربالگری سرطان ها، شیمی درمانی، کشیدن مایع آسیت شکمی، کشیدن مایع پلور (ریه) و آسپیراسیون و بیوپسی از مغز استخوان انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول نبود بخش شیمی درمانی منجر به مراجعه مکرر بیماران به مراکز درمانی استان می‌شد؛ بنابراین با توجه به شرایط جسمی نامساعد و همچنین سختی رفت‌وآمد و هزینه‌های ناشی از آن، مشکلاتی عدیده‌ای را برای آنان ایجاد می‌کرد که با راه اندازی این بخش، باری از روی دوش این بیماران برداشته خواهد شد.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: بیماران مبتلا به سرطان شهرستان می‌توانند برای تشکیل پرونده و دریافت خدمات دولتی به واحد مددکاری اجتماعی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.