معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان جوجه ریزی واحد‌های مرغداری استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

فرزاد معاونی گفت: یکی از صنایع حائز اهمیت در استان صنعت طیور است، که ۷۵۲ واحد مرغداری در استان وجود دارد که سالانه ۹۵ هزار تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار می‌کنند

او گفت: کردستان پنجمین استان تولیدکننده گوشت مرغ در کشور است، اضافه کرد: روزانه علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌های کشور از جمله تهران، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، البرز و خوزستان گوشت مرغ صادر می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان می گوید: ۵۷۶ واحد مرغداری استان معادل ۷۶ درصد آن‌ها اقدام به انجام بهینه سازی مصرف انرژی کرده اند.

معاونی یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان را توسعه زنجیره تولید مرغ خواند و گفت: در شهرستان‌های مریوان، بانه و سنندج زنجیره دیگری از تولید مرغ به منظور تداوم تولید این محصول می‌خواهیم ایجاد کنیم.

به گفته او: در سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در بخش صنایع تبدیلی دام و طیور در استان هیچ مشکلی نداریم، در حال حاضر هفت کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۸ هزار قطعه در ساعت و ۱۷ کارخانه خوراک طیور با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار تن وجود دارد.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۲۲ هزار نفر است که (در شرایط جوی مناسب) سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) تولید می‌کنند که بیش از ۴۴۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۲ هزار تن در سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.