مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: ۲۷۲ میلیون هکتار اراضی از نواحی ۸ کشور در اطراف ما وجود دارد که پتانسیل پیدایش گرد و غبار دارند.

ابدالی با بیان اینکه بسیاری از توده‌هایی که استان و کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند تود‌ه هایی هستند که از خارج وارد کشور می‌شوند گفت: ۲۷۲ میلیون هکتار اراضی از نواحی ۸ کشور در اطراف ما وجود دارد که پتانسیل پیدایش گرد و غبار دارند.

او گفت:کشور‌های عراق، سوریه، عربستان و اردن کانون‌های فعالی دارند که برای تثبیت این کانون‌ها، همکاری و تعامل کشور‌های منطقه ضروری است.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به شناسایی کانون ریزگرد‌ها در داخل کشور گفت: مطالعات خوبی توسط دانشگاه‌های معتبر کشور در مورد شناسایی کانون‌های ریزگرد‌ها در داخل برای همه‌ی استان‌ها بخصوص استان ایلام صورت گرفته است.

او گفت: در استان ایلام حدود ۴۰۰ هزار هکتار نواحی بیابانی وجود دارد که بر اساس این مطالعات از این میزان ۱۴۵ هزار هکتار نواحی و کانون‌های گرد و غبار خیز در کشور وجود دارد.

ابدالی با اشاره به اقدامات سازمان محیط زیست کشور گفت: در یک ماه گذشته جلسات مهمی با وزرای کشور‌های عراق و سوریه برگزار شد و مقرر گردید در تیر ماه سال جاری کنگره‌ای به همین مناسبت با حضور کشور‌های همسایه در تهران برگزار شود تا راهکار‌هایی عملی برای مقابله با پدیده ریز گرد‌ها اندیشیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.